تداوم اخلاف نظ مردم انگلیس بر سر بریگزیت

تقریبا یک سال از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌گذرد، اما دیدگاه‌های مختلفی از این مساله وجود دارد که آیا این گام برای این کشور لازم بوده یا اقدامی اشتباه صورت گرفته است.

تداوم اخلاف نظ مردم انگلیس بر سر بریگزیت

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری آناتولی، در پی رفراندوم ژوئیه ۲۰۱۶ بریتانیا برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان به بریگزیت رای دادند و ۴۸ درصد مخالفت خود را اعلام کردند و در نهایت، بریتانیا در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه خارج شد.

به یُمن یک دوره یک ساله انتقالی پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا، مردم این کشور تقریبا هیچیک از تاثیرات این تصمیم تاریخی را احساس نکردند، چون بریتانیا همچنان از قوانین اتحادیه اروپا در آن زمان پیروی می‌کرد. با این حال، اکنون مردم آن شاهد معنای واقعی بریگزیت برای این کشور شده‌اند.

در نظرسنجی اخیر مشخص شد که شش نفر از ۱۰ شرکت‌کننده فکر می‌کنند که بریگزیت بدتر یا وخیم‌تر از آن چیزی است که انتظارش را داشتند.

فاجعه‌ای تمام عیار

"سیلویا زامپرینی"، شهروند بریتانیایی که در اعتراضات ضد بریگزیت که در چهارشنبه مقابل پارلمان این کشور برگزار می‌شود، شرکت می‌کند بر این باور است که این تصمیم یک فاجعه تمام‌عیار است.

او گفت: برای پیدا کردن غذا و سوخت مشکل داریم. وقتی تردد آزاد وجود ندارد و موانع زیادی پیش روی شماست، با تامین غذا و واردات مواد غذایی مشکل پیدا می‌کنید. نیروی کار برای برداشت محصول وجود ندارد. حتی راننده برای کامیون نداریم.

این زن بریتانیایی همچنین در اظهاراتی مغرضانه مدعی شد که بسیاری از مشاغل به درد مردم بریتانیا نمی‌خورند چون مشاغل پست و سطح پایینی هستند و خارجی‌ها اکثرا در آنها مشغول به کار می‌شوند!

ایرلند شمالی

"وندی نوواک" با بیان اینکه حزب حاکم محافظه‌کار یک حزب فاسد است، گفت: مردم بریتانیا هنوز گزارش مربوط به مداخله روسیه را در رای‌گیری بریگزیت ندیدند. این مداخله روسیه در رفراندوم ما بود و این گزارش هنوز منتشر نشده است.

وی افزود: اجرای ماده ۱۶ پروتکل ایرلند شمالی که به این پروتکل به طور یک‌جانبه پایان می‌دهد، تهدیدی از سوی دولت در مورد درخواست‌هایش برای تغییر پروتکل است، اوضاع را برای مردم منطقه بدتر می‌کند.

این زن ساکن ایرلند شمالی همچنین گفت: آنها در حال حاضر به اندازه ما به دلیل پروتکل ایرلند شمالی رنج نمی‌برند. این پروتکل ناآرامی‌های زیادی در ایرلند ایجاد خواهد کرد. پروتکل ایرلند شمالی برای تسهیل روابط بین ایرلند شمالی و جنوبی است. اگر توافق "جمعه نیک" از بین برود، ناآرامی در آنجا ایجاد خواهد شد.

نابودی کشور با بریگزیت

"پال تروئیم"، یک رای‌دهنده حامی اتحادیه اروپا نیز می‌گوید: حقایق کاملا واضح و مشخص هستند. این نخست وزیر و دولتش برای این مردم بسیار مخرب و مضر بوده‌اند. آنها مانند آدم‌های احمق رفتار کرده و تصمیم‌های احمقانه گرفتند و این اصلا خنده‌دار نیست. این تصمیم‌ها کشور را نابود می‌کنند. بریگزیت کشور را به دو بخش تقسیم کرده است. متاسفانه این کار دارد انجام می‌شود. من نمی‌توانم این روند را متوقف کنم.

حق حاکمیت

یکی از شهروندان حامی بریگزیت نیز فکر می‌کند که این روند برای بریتانیا خوب است که مستقل باشد چون نمایندگان منتخب مردم در پارلمان مستقیما در برابر ملت مسئول هستند؛ ما به سازمان‌های دیگر احتیاجی نداریم تا برای ما تصمیم بگیرند. ما به نمایندگان خودمان نیاز داریم. اعضای پارلمان مسئول مردم و رای‌دهندگان هستند و این چیزی است که باید باشد.

کارایی در گذر زمان

"پنی لائون"، یکی دیگر از حامیان بریگزیت نیز فکر می‌کند که مردم باید آن را داشته باشند چون این مشاغل و صنایع هستند که درباره اینکه چه کسی بر اروپا حکمرانی کند، تصمیم می‌گیرند نه نمایندگان منتخت و دموکراتیک. بریگزیت در گذر زمان کارایی دارد. البته که بریگزیت جنبه‌های منفی مانند تعاملات مالی دارد.


ت ت
کدخبر: 57733 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها