واکنش تند حزب‌الله به آتش زدن قرآن کریم در سوئد

حزب‌الله لبنان به شدت اقدام برخی از افراط گرایان در سوئد در آتش زدن قرآن کریم را محکوم و اعلام کرد، این اقدام تعدی آشکار به عقاید مسلمانان محسوب می‌شود.

واکنش تند حزب‌الله به آتش زدن قرآن کریم در سوئد

به گزارش مُنیبان از المنار، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای این اقدام افراط گرایان در سوئد را تعدی آشکار به اعتقادات مسلمانان، اهانت عامدانه به دین آنها و تعدی خطرناک به کتاب خدا دانست که قابل سکوت یا چشم پوشی نیست.

در این بیانیه همچنین آمده است، این اقدام افراط گرایان سوئدی، تکرار تلاش‌های پست و زشت گذشته و کاریکاتورهای ننگینی است که پیامبر اکرم (ص) را هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان از مقامات سوئدی خواست، عاملان این اقدام را مجرم شناخته و به منظور ممانعت از تکرار چنین تحرکات زننده‌ای شدیدترین اقدامات بازدارنده را علیه آنها اعمال کنند.

جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه خود همچنین خواستار الهام گرفتن از اصول والای انسانی شد که در قرآن کریم به آنها اشاره شده است و به گفت‌وگو، تسامح و پذیرش دیگران ترغیب می‌کند.

حزب‌الله در پایان از همه امت اسلامی، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، مراجع دینی، هیئت‌های عالی اسلامی، علمای دین، احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین تمامی سازمان‌های بین‌المللی، حقوقی و انسانی خواست تا گسترده‌ترین کمپین را در محکومیت این اقدام خطرناک راه اندازی کنند.

طی روزهای گذشته شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای در شهرهای مختلف سوئد از سوی گروه‌های راست افراطی آغاز شده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که «راسموس پالودان»، رهبر حزب راست‌گرای افراطی دانمارک در یکی از محله‌های شهرهای جنوبی سوئد که اکثریت جمعیت آن‌ را مسلمانان تشکیل می‌دهند، قرآن را به آتش کشید. این اقدام با اعتراض گسترده مسلمانان رو به رو شده است.

پالودان که یک وکیل دانمارکی است و تابعیت سوئد را نیز دارد در سال ۲۰۱۷ حزب "استریم کورس" را راه‌اندازی کرد. وب‌سایت این حزب بر موضوع "مبارزه با مهاجرت و اسلام ستیزی" تاکید ویژه‌ای دارد.


ت ت
کدخبر: 78430 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها