خبر خوش مدیر کارخانه موشک سازی آمریکا برای زلنسکی!

شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین در آمریکا قصد دارد تولید موشک‌های ضدتانک جاولین را - که در نبرد با روسیه به اوکراین کمک بسیاری کرده است - دو برابر کند.

خبر خوش مدیر کارخانه موشک سازی آمریکا برای زلنسکی!

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، جیمز تایکلت، مدیر عامل شرکت نظامی لاکهید مارتین گفت، هدف این شرکت این است که تولید موشک‌های ضدتانک جاولین را از ۲۱۰۰ عدد به ۴۰۰۰ عدد در سال افزایش دهد، البته این افزایش چند سالی به طول خواهد انجامید.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا - با هدف فشار به کنگره این کشور برای تایید بسته کمکی ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین - از یکی از تاسیسات شرکت لاکهید در آلاباما بازدید کرد که این تسلیحات را می‌سازد، تسلیحاتی که حاصل کار مشترک لاکهید و شرکت «فناوری‌های ریتون» است.

آمریکا از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، تاکنون معادل ۳.۴ میلیارد دلار سلاح به کی‌یف تحویل داده است، تسلیحاتی از جمله موشک‌های جاولین، توپخانه‌های هویتزر، سامانه‌های ضدهوایی، مهمات و جلیقه ضدگلوله.

تایکلت گفت: «می‌توانیم حالا شدیدتر کار کرده و تولید را سریعا افزایش دهیم» و افزود که این شرکت پیش‌بینی می‌کند که درخواست‌ها برای «سامانه‌های برتر در مقیاس بزرگ» افزایش یابد.

او تصریح کرد که اهداف شرکتش عظیم‌تر از آن است که به موشک‌های جاولین محدود شود و بیان کرد که با توجه به خطرات روسیه و چین، انتظار دارد که فارغ از جنگ اوکراین، درخواست‌ها افزایش یابد.

ت ت
کدخبر: 82217 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها