واکنش تند آلمان به زیاده‌خواهی‌های پوتین!

صدراعظم آلمان با تاکید بر اینکه غرب از دستور دیکتاتوروار و تحمیل‌شده بر اوکراین حمایت نمی‌کند، گفت که روسیه نمی‌تواند از تلاش برای بازترسیم مرزهای اوکراین از طریق ساخت حقایق میدانی و در انتظار گذاشتن کی‌یف و متحدانش جان سالم به در ببرد.

واکنش تند آلمان به زیاده‌خواهی‌های پوتین!

به گزارش مُنیبان به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی در گفت‌وگو با تلویزیون ایتالیا گفت که کی‌یف اراضی خود را برای صلح با روسیه مبادله نمی‌کند و در ادامه گفت که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از او خواسته است که این کار را انجام دهد.

دولت فرانسه ارائه چنین پیشنهادی را رد کرده است. روز دوشنبه، اولاف شوتلس، صدراعظم آلمان گفت که اگر اوکراین با آنها مخالفت کند، چنین تغییرات مخفیانه مرزی توسط غرب پذیرفته نخواهد شد.

او به تلویزیون آرتی‌ال گفت: تنها یک راه برای روسیه وجود دارد و آن دستیابی به توافق با اوکراین است. و معنای آن، یک صلح دیکته‌شده، گرفتن بخشی از اراضی و بعد گفتن اینکه "اینجا را امضا کنید" نیست. و همچنین این مثل قضیه کریمه نخواهد شد، طوری که جنگ به پایان رسیده و دیگر تیراندازی در کار نیست اما مرز جدیدی ترسیم شده و بعد آنها منتظر می‌مانند تا همه چیز به حالت عادی درآید.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را به حالت خود ضمیمه کرد و روی این منطقه واقع در دریای سیاه ادعای حاکمیتی مطرح ساخت. ادعای روسیه از طرف کی‌یف و برخی از کشورها رد شد.


ت ت
کدخبر: 83868 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها