این چهره 70 ساله می‌خواهد رئیس جمهور بماند!

رئیس‌جمهوری ۷۸ ساله اتریش و رهبر سابق حزب سبزها اعلام کرد که می‌خواهد مجددا در رقابت‌های ریاست‌جمهوری کشورش شرکت کرده و شش سال دیگر هم در منصب خود باقی بماند.

این چهره 70 ساله می‌خواهد رئیس جمهور بماند!

به گزارش منیبان از خبرگزاری رویترز، الکساندر فان در بلن، رئیس‌جمهوری اتریش و چهره‌ای محبوب است که در مواقع حساس مانند فروپاشی رسوایی‌برانگیز ائتلاف میان حزب محافظه‌کار «خلق اتریش» و حزب راست افراطی «آزادی» در ۲۰۱۹، به شرایط ثبات بخشیده است.

اعضای ارشد دو حزب برجسته پارلمان اتریش، یعنی حزب خلق و حزب سوسیال دموکرات اعلام کرده‌اند که اگر فان در بلن در انتخابات شرکت کند، آن‌ها نماینده‌ای در این انتخابات نخواهند داشت.

در استرالیا منصب ریاست جمهوری یک مقام تشریفاتی است، اما بحران‌ها و انتقال قدرت را تحت نظر داشته و این قدرت را دارد که دولت را منحل کند.

او در ویدئویی که روز یکشنبه در فضای مجازی منتشر کرد، گفت: من الکساندر فان در بلن هستم. در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم. از شما می‌خواهم از من حمایت کرده و به من رای بدهید.

او در سال ۲۰۱۶ - زمانی که بحران مهاجران اروپا مشکل سیاسی اصلی بود - موفق شد در رقابتی تنگاتنگ، نماینده حزب آزادی را با نتیجه ۵۰.۳ درصد در مقابل ۴۹.۷ درصد شکست دهد.

با این حال، دادگاه قانون اساسی اتریش، به دلیل بروز مشکلاتی در آرا و نتایج، دستور به تکرار این انتخابات داد. گرچه دور دوم این انتخابات هم به دلایل فنی با تاخیر برگزار شد، اما فان در بلن توانست با نتیجه ۵۳.۸ در مقابل ۴۶.۲ درصد، رقیب خود از حزب آزادی را شکست دهد.


ت ت
کدخبر: 85169 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها