این چهار کشور پول‌های پوتین را به اوکراین می‌دهند

چهار کشور لیتوانی، اسلواکی، لتونی و استونی بر اساس متن یک نامه مشترک تهیه شده از سوی آنها خواستار مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه توسط اتحادیه اروپا به جهت تامین بودجه بازسازی اوکراین پس از حمله روسیه به این کشور هستند.

این چهار کشور پول‌های پوتین را به اوکراین می‌دهند

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری رویترز، در تاریخ سوم مه، اوکراین برآورد کرد  به میزان حدود ۶۰۰ میلیارد دلار پول  برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از حمله روسیه به این کشور  نیاز دارد. اما در نامه این چهار کشور عنوان شد، با توجه به اینکه جنگ هنوز در جریان است، احتمالاً این مبلغ به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

در این نامه که قرار است روز سه شنبه به وزرای دارایی اتحادیه اروپا ارائه شود، آمده است: بخش قابل توجهی از هزینه‌های بازسازی اوکراین، از جمله غرامت به قربانیان تجاوز نظامی روسیه، باید توسط روسیه پوشش داده شود.

در این نامه که توسط رویترز مشاهده شده است، همچنین از بلوک ۲۷ کشوری اتحادیه اروپا درخواست شده تا شروع به تدارک تحریم هایی جدید علیه مسکو کند.

این چهار کشور در این نامه تصریح کردند: در نهایت، اگر روسیه تجاوز نظامی به اوکراین را متوقف نکند، به هیچ وجه نباید روابطی اقتصادی بین اتحادیه اروپا و روسیه باقی بماند و اطمینان حاصل شود که هیچ یک از منابع مالی، محصولات یا خدمات ما به ماشین جنگی روسیه کمک نمی کند.

این چهار کشور خاطرنشان کردند که اتحادیه اروپا و کشورهای همفکر با آن تا کنون دارایی هایی متعلق به افراد و نهادهای روسی و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی آن را مسدود کرده‌اند.

آنها اظهار کردند: اکنون ما باید راه‌هایی قانونی را برای استفاده حداکثری از این منابع به عنوان یک منبع تامین بودجه و اعتبار - هم از بابت هزینه‌های مربوط به تلاش‌های مستمر اوکراین برای مقاومت در برابر حمله روسیه و هم برای بازسازی آن کشور پس از جنگ شناسایی کنیم.

آنها تصریح کردند: مصادره دارایی های دولتی مانند ذخایر بانک مرکزی یا اموال شرکت های دولتی ارتباط و تأثیر مستقیمی در این زمینه به همراه دارد.

اتحادیه اروپا تاکنون حدود ۳۰ میلیارد یورو از دارایی های الیگارش ها و نهادهای روسیه و بلاروس را مسدود کرده است.

این چهار کشور بیان داشتند: در مواردی که راه‌های قانونی برای مصادره دارایی‌ها شناسایی نشود، باید از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده شده و آنها را تنها زمانی آزاد کرد که روسیه به اوکراین از بابت تمام خسارات ایجاد شده غرامت دهد.

ت ت
کدخبر: 85389 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها