اظهارات جنجالی مقام لهستانی درباره اتحادیه اروپا

رئیس‌جمهوری پیشین لهستان گفت اتحادیه اروپا باید به جای به خطر انداختن ابتکارات کلیدی، منحل شود و یک نهاد معادل جدیدی بدون مجارستان و لهستان تشکیل بدهد.

اظهارات جنجالی مقام لهستانی درباره اتحادیه اروپا

به گزارش مُنیبان، «لخ والسا» رئیس‌جمهوری پیشین لهستان به پایگاه «اینتریا» گفت: چنانچه کمیسیون اروپا به برنامه احیای ملی پسا کووید لهستان چراغ سبز نشان دهد، این شکست آن خواهد بود. اتحادیه اروپا به جای سازش و مصالحه با لهستان باید منحل شود و یک جامعه جدید که شامل آلمان و فرانسه باشد، تشکیل شود اما بدون لهستان و مجارستان.  

روز چهارشنبه، کمیسیون اروپا طرح بهبودی پس از کووید را برای لهستان تصویب کرد و بیش از ۳۵ میلیارد یورو (۳۷.۵ میلیارد دلار) برای این منظور اختصاص داد. به گزارش رسانه‌ها، علی‌رغم نگرانی‌های قبلی بروکسل در مورد رعایت اصل حاکمیت قانون توسط لهستان، احتمالاً این تصمیم تحت تأثیر کمک ورشو به اوکراین بوده است.

در دسامبر ۲۰۲۰، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر یک برنامه مالی بلندمدت و صندوقی برای بهبود اقتصاد اروپا که به طور قابل توجهی از همه‌گیری کووید-۱۹ آسیب دیده بود، توافق کردند. در ژوئیه ۲۰۲۰، رهبران اتحادیه اروپا بر روی بسته کمک اضطراری ۸۰۰ میلیارد یورویی برای تامین مالی بهبود اقتصادی توافق کردند. این بسته فرصتی را برای ارائه وام‌های اعطایی و یارانه‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا فراهم کرد.

تصمیم برای مرتبط کردن تخصیص بودجه با موضوع حاکمیت قانون، علی‌رغم اعتراض لهستان و مجارستان که اغلب توسط کشورهای اروپای غربی به دلیل عدم رعایت اصول آن مورد انتقاد قرار می‌گیرند، اتخاذ شد.


ت ت
کدخبر: 87865 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها