نظر عجیب یک طالبانی درباره امام خمینی (ره)

معاون وزیر اقتصاد طالبان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث تقویت روحیه استکبار ستیزی در کشورهای منطقه و افغانستان شد و به همین دلیل غرب تحریم این کشورها را در دستور کار قرار داده است.

نظر عجیب یک طالبانی درباره امام خمینی (ره)

به گزارش منیبان، «عبداللطیف نظری» معاون وزیر اقتصاد طالبان در مصاحبه‌ای گفت که مبارزه با استکبار همیشه از ویژگی نهضت‌هایی بوده که در جهان اسلام رخ داده است و پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ در منطقه ایجاد کرد که در افغانستان نیز تاثیرات و بازتاب داشت.

وی در گفت‌وگو با ایران پرس، افزود: مهمترین شاخص نهضت امام خمینی (ره) استقلال سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی بود و به همین دلیل بود که انقلاب در روزهای آغازین خود با تحریم و فشار از سوی استکبار روبرو شد و هنوز هم که بیش از 4 دهه از آن انقلاب سپری می‌شود، شاهد ادامه تحریم‌ها هستیم.

نظری با تاکید بر اینکه قدرت‌های استکباری هیچگاه نمی‌خواهند کشورهای اسلامی مستقل باشند و به پیشرفت و توسعه دست یابند، ادامه داد: در هر کشوری که تحولی در راستای حرکت آن کشور به طرف استقلال و خودکفایی رخ می‌دهد، آن کشور با با تحریم و فشار مواجه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز ما در افغانستان شاهد این سیاست استکبار هستیم و به دنبال شکست ناتو و آمریکا و خروج نیروهای خارجی و در پی آن روی کار آمدن دولت جدید تحت تحریم قرار گرفته و ذخایر ارزی افغانستان مسدود شده است. 

معاون اقتصادی طالبان همچنین گفت که قدرت‌های استکباری، ملت‌های آزادیخواه که می‌خواهند سرنوشت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود را در اختیار داشته باشند، همیشه مورد تحریم قرار می‌دهند و این اقدام سلطه‌گران به‌ ‌سبب روحیه استکبارستیزی ملت‌های آزادیخواه است. 

این عضو ارشد طالبان همچنین اظهار داشت که پس از پیروزی انقلاب گفتمان استکبار و استعمارستیزی فقط در جغرافیای ایران نماند و به سایر مناطق جهان اسلام گسترش پیدا کرد و این موضوع سبب عصبانیت کشورهای سلطه‌گر و استعماری شده است.

ت ت
کدخبر: 88089 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها