واکنش عجیب آذربایجان به قطار مشهد-یزد

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در پیامی حادثه مرگبار خروج قطار مشهد- یزد را به ایران و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت.

واکنش عجیب آذربایجان به قطار مشهد-یزد

به گزارش منیبان، در ادامه واکنش‌ها به خروج قطار مشهد – یزد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان درباره این حادثه مرگبار بیانیه صادر کرد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در صفحه توییتر خود ضمن مخاطب قرار دادن صفحه انگلیسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، وقوع این حادثه را تسلیت گفت.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «ما از خبر خروج مرگبار قطار از ریل در ایران به شدت ناراحت شدیم. ما به ایران و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت می‌گوییم و از خداوند شفای مجروحان را مسالت داریم».

پیش از این سفارت روسیه در ایران هم در صفحه توییتر خود این حادثه را تسلیت گفت.

محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس درباره حادثه برای قطار مسیر مشهد به یزد اظهار داشت: متأسفانه در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه هجدهم خرداد قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ طبس به یزد از ریل خارج شد.

طبق آخرین آمار دریافتی این حادثه ۲۱ فوتی و ۴۳ مصدوم داشته که ۵ نفر از مصدومان حالشان وخیم است. به گفته استاندار خراسان جنوبی، عملیات امدادرسانی در محل حادثه پایان یافت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌ را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

وزرای کشور و راه و شهرسازی برای بررسی ابعاد مختلف حادثه قطار مشهد - یزد و روند رسیدگی به مصدومان در محل حادثه حضور یافتند.


ت ت
کدخبر: 88596 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها