رفتار بی‌شرمانه آمریکا و عربستان با کودکان یمنی

کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی-سعودی با نقض آشکار قوانین و قراردادهای بین‌المللی که استفاده از کودکان در فعالیت‌های نظامی را جرم می‌داند، هزارن کودک ساکن استان ابین را به خدمت گرفتند.

به گزارش مُنیبان، صالح الجنیدی، استاندار ابین در گفتگو با خبرگزاری "سبأ" این کشور اظهار کرد: اقدامات شبه‌نظامیان دشمن در جذب جوانان و کودکان مناطق لودر، المحفد، الوضیع، مناطق مرکزی و سایر نقاط استان و انتقال آنها به پایگاهایی که توسط مزدوران دشمن و اشغالگران گردانده می‌شوند، طبق قوانین بین‌المللی انسانی در سطح جنایت جنگی قرار می‌گیرد.

الجنیدی در ادامه اتفاقات چند هفته گذشته و استخدام و جذب کودکان و جوانان در مناطق ابین با حمایت مالی عربستان و همکاری سلفی‌ها را توطئه‌ای علیه این استان و ساکنان آن خواند و گفت: کسانی که مسؤول جذب میدانی هستند، فرماندهانی مرتبط با گروه‌های تروریستی هستند.

همچنین استاندار ابین از شیوخ و بزرگان این استان خواست مانع سوءاستفاده اشغالگران از کودکان و جوانان ابین شوند.

او تاکید کرد: هدف از ایجاد تیپ‌هایی در برخی از مناطق استان ابین توسط کشورهای متخاصم و اشغالگر، تقویت حضور تشکل‌های نظامی و حمایت از آنها با اعطای اسامی جدیدی همانند تیپ‌های یمن بوده و همچنین هدف از ایجاد گروه‌های تکاوری که کشورهای متخاصم سعودی-اماراتی پشت آنها هستند، تضعیف صلح اجتماعی در این استان و تبدیل آن به میدان درگیری میان طرف‌های متخاصم و ایجاد بهانه‌ای برای اشغالگری طرف‌های بیگانه در یمن و ابقای آنها در استان‌های جنوبی به بهانه مبارزه با تروریسم در کنار تاسیس پایگاه‌هایی نظامی در نزدیکی منابع نفت و گاز است.

الجنیدی در ادامه فاش کرد که طارق عفاش و ابوزرعه المحرمی تحرکات نظامی را آغاز کرده و همزمان با افزایش روند جذب کودکان و جوانان، صدها سلفی افراطی را از ساحل غربی و برخی از مناطق لحج به استان ابین منتقل کردند.

استاندار ابین افزود: این افراطی‌ها از حدود یک هفته قبل همزمان با انتقال ده‌ها تن از نیروهای القاعده از ابین به مناطق مرز یافع به ویژه مناطق واقع در نقاط برخورد با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در این مرز، وارد ابین شدند.

او بار دیگر از بزرگان استان ابین خواست در این موضوع ورود کرده و مانع سوء استفاده ائتلاف دشمن از شرایط سخت موجود در این استان ناشی از فساد و غارت برنامه‌ریزی‌شده منابع ملی یمن توسط اشغالگران و مزدوران‌ آنها و مقابله با توطئه جدید آنها علیه کودکان و جوانان ابین شوند.

الجنیدی در پایان مزدوران دشمن را مسؤول جذب کودکان و جوانان در پایگاه‌هایی دانست که با نظارت فرماندهانی مزدور آمریکا و اسرائیل، توسط شرکت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مدیریت می‌شوند.


ت ت
کدخبر: 88969 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها