رئیس جمهور کره جنوبی در واکنش به یک شلیک به فیلم دیدن ادامه داد

رئیس جمهوری کره جنوبی روز (دوشنبه) گفت، اینکه وقتی همراه با همسرش کمی پس از شلیک‌های توپخانه‌ای از سوی کره شمالی در روز یکشنبه مشغول تماشای فیلم بودند، کار اشتباهی انجام نداده چون دولت اقدامات لازم را در این راستا انجام داده بود.

رئیس جمهور کره جنوبی در واکنش به یک شلیک به فیلم دیدن ادامه داد

به گزارش مُنیبان، رئیس جمهوری کره جنوبی روز (دوشنبه) گفت، اینکه وقتی همراه با همسرش کمی پس از شلیک‌های توپخانه‌ای از سوی کره شمالی در روز یکشنبه مشغول تماشای فیلم بودند، کار اشتباهی انجام نداده چون دولت اقدامات لازم را در این راستا انجام داده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی به همراه همسرش داشتند فیلم "دلال" برنده جایزه فسیتوال فیلم کن را تماشا می‌کردند، آن هم درست کمی پس از آنکه پیونگ یانگ چندین شلیک توپخانه‌ای انجام داد. منتقدان نیز این عمل رئیس جمهوری کره جنوبی را مورد انتقاد قرار دادند و گفتند که برای او آن هم در زمانیکه کره شمالی شلیک توپخانه‌ای داشته، این عمل نامناسب است.

یون سوک یول اما از این اقدامش دفاع کرده و در جمع خبرنگاران گفت: کار اشتباهی انجام نداده‌ام. اگر پرتابه راکتی چندمنظوره به منزله یک موشک بود، ما باید اقدامات لازم را در این راستا انجام می‌دادیم اما این راکت، موشک نبود پس ما اقدامات لازم را درباره آن انجام دادیم.

کره شمالی روز یکشنبه بین ساعت ۸:۰۷ تا ۱۱:۰۳ به وقت محلی چندین شلیک توپخانه‌ای انجام داد آن هم درست یک روز پس از آنکه کیم جونگ اون، رهبری این کشور قول داده بود تا قدرت نظامی کره شمالی را تقویت کند.

ارتش کره جنوبی جزئیات بیشتری را درباره این شلیک‌ها اعلام نکرد اما گفت که تصمیم دارد تا بیانیه‌ای را منتشر کند.

این شلیک توپخانه‌ای درست پس از آن انجام شد که رهبری کره شمالی روز شنبه اهدافی را برای تقویت قدرت نظامی کشور و تحقیقات دفاعی به منظور حفاظت از حق حاکمیت کره شمالی در نشست مجمع کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور مطرح کرد.

مقام های سئول و واشنگتن اخیرا گفته بودند که کره شمالی آمادگی‌های لازم را برای انجام نخستین آزمایش هسته‌ای در طول پنج سال گذشته تکمیل کرده است. در مارس ۲۰۲۲، پیونگ یانگ یک موشک بالستیک قاره‌پیما با قابلیت رسیدن به آمریکا آزمایش کرد که نقض توقف آزمایش‌های موشکی بزرگ ۲۰۱۸ پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

اگر این آزمایش هسته‌ای صورت گیرد، هفتمین آزمایش در نوع خود از سوی پیونگ یانگ است. برخی از کارشناسان می‌گویند این کشور احتمالا از این آزمایش برای ساخت کلاهک‌هایی به منظور اتصال بر روی تسلیحات اتمی تاکتیکی و با هدف ضربه زدن به اهدافی در کره جنوبی استفاده می‌کند.


ت ت
کدخبر: 89437 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها