نیروی دریایی ژاپن عازم هند شد

ژاپن یک ناوگروه نیروی دریایی خود را برای پیوستن به ۱۱ کشور هند-اقیانوس آرام و یک «قلمرو خارجی» به عنوان بخشی از تمرینات دریایی مشترک با آمریکا و سایر کشورها برای مقابله با قاطعیت فزاینده چین اعزام کرد.

نیروی دریایی ژاپن عازم هند شد

به گزارش مُنیبان از وبسایت روزنامه کیودو نیوز، در این اعزام سالانه که دوشنبه گذشته آغاز شده و تا ۲۸ اکتبر ادامه خواهد داشت، ناوگان نیروی دریایی دفاع شخصی ژاپن برای نخستین بار در بنادر کشورهای جزیره‌ای «جزایر سلیمان، تونگا و فیجی» توقف خواهد داشت.

این ناوگان همچنین در تمرینات «لبه اقیانوس آرام» موسوم به «ریمپاک» شرکت خواهد کرد. ریمپاک بزرگترین رزمایش دریایی چندملیتی جهان است که با حضور استرالیا، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی و دیگر کشورها برگزار می‌شود.

ناوشکن هلیکوپتربر «ایزومو» ژاپن در کنار دو ناوشکن دیگر، یک زیردریایی، هواپیماهای گشتی و دیگر ادوات در این رزمایش حضور خواهد داشت.

علاوه بر «کالدونیای جدید» که مجمع‌الجزایری تحت مالکیت فرانسه در اقیانوس آرام جنوبی است، ۱۱ کشور دیگر میزبان این کشتی‌ها خواهند بود، از جمله آمریکا، هند، استرالیا، جزایر سلیمان، تونگا، پاپوآ گینه نو، وانواتو، فیجی، ویتنام و فیلیپین.

نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن در کنفرانسی خبری در ماه گذشته میلادی گفت: می‌خواهیم به تقویت روابط خود با این کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام از جمله حفظ و تقویت «هند-اقیانوس آرام آزاد و باز» ادامه دهیم.

در اوایل سال میلادی جاری چین و جزایر سلیمان قراردادی امنیتی به امضا رساندند که به موجب آن نیروهای نظامی چین می‌توانند در این جزیره مستقر شوند و کشتی‌های جنگی پکن اجازه پهلو گرفتن در بنادر جزایر سیمان را خواهند داشت.

این اقدام باعث نگرانی کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن و آمریکا شده است.


ت ت
کدخبر: 90647 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها