نخست وزیر اسرائیل با این اظهارات ایران را خوشحال کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به فروپاشی ائتلاف دولت این رژیم در پی شکست در تصویب قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری هشدار داد.

نخست وزیر اسرائیل با این اظهارات ایران را خوشحال کرد

به گزارش مُنیبان از شبکه خبری المیادین، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در جمع اعضای فراکسیون حزب "یمینا" در کنست (پارلمان این رژیم) نسبت به احتمال سرنگونی دولت خود ابراز نگرانی کرد.

وی در این باره گفت؛ اگر قانون مقررات اضطراری در شهرک‌های کرانه باختری طی دو هفته پیش‌رو در کنست تصویب نشود، ائتلاف دولت به پایان راه خواهد رسید.

دولت ائتلافی نفتالی بنت که این روزها به دلیل جدا شدن چند نماینده عرب با بحرانی بی‌سابقه مواجه بوده و اکثریت کنست را نیز از دست داده است، اخیرا موفق به تمدید پیش‌نویس قانون مذکور نشد. با این حال، قرار است که دولت بنت در تلاشی دیگر، این قانون را پیش از پایان ماه جاری میلادی در کنست مطرح کند.

قانون مقررات اضطراری در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ میلادی و پس از جنگ شش روزه لازم‌الاجرا شد. این قانون تاکید می‌کند که با شهرک‌نشینان صهیونیستی ساکن کرانه باختری مانند ساکنان مناطق اشغالی ۱۹۴۸ میلادی برخورد و رفتار شود.

این قانون باید هر پنج سال یکبار تمدید شود و درصورت تمدید نشدن آن در پایان ماه جاری میلادی منقضی خواهد شد.

به دنبال شکست کابینه دولت نفتالی در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری، "نیر اورباخ"، از حزب "یمینا" تصمیم به خروج از ائتلاف حاکم گرفت.

اورباخ در این باره گفته بود: به دلیل شرایط موجود، به نخست‌وزیر اعلام کردم که دیگر بخشی از ائتلاف دولت نیستم.

اورباخ افزود؛ تا زمان حاصل شدن تفاهماتی که بر اساس آن حقوق شهروندی اسرائیل، شهرک نشینان در کرانه باختری را نیز شامل شود، این موضع را حفظ خواهد کرد.

این تصمیم اورباخ باعث شد که ائتلاف دولت نفتالی بنت به ۵۹ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست و از دست دادن اکثریت برسد.

شکست کابینه بنت در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست کرانه باختری، احتمال برگزاری انتخابات سراسری برای پنجمین بار طی سه سال را تقویت کرده است.


ت ت
کدخبر: 90896 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها