آمریکا با این لایحه جان هزاران نفر را نجات می‌دهد؟

همزمان با اینکه آمریکا مجموعه محدودی از اصلاحات را درخصوص کنترل سلاح گرم انجام داده، سناتورهای این کشور از لایحه‌ای مبنی بر کنترل همه‌گیری خشونت‌های اسلحه‌ای که این کشور را درگیر کرده است، رونمایی کردند.

آمریکا با این لایحه جان هزاران نفر را نجات می‌دهد؟

به گزارش مُنیبان از خبرگزاری فرانسه، این گروه که هفته‌ها بر روی متن این لایحه قانونی کار می‌کردند، اطمینان دارند که از حمایت کافی برای تصویب در مجلس سنای آمریکا برخوردار خواهند بود و همچنین این لایحه می‌تواند هفته آینده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به قانون تبدیل شود.

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی در توییتر خود نوشت: «این لایحه جان هزاران فرد را نجات خواهد داد.»

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا نیز در بیانیه‌ای عنوان داشت: «این قانون مورد حمایت دو حزب می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. اگرچه این قانون تمام آن چیزی نیست که ما می‌خواهیم، اما از طرفی این قانون نیاز است تا فورا تصویب شود.»

گروه سناتورهای دو حزبی در ۱۲ ژوئن بر روی چارچوبی به توافق رسیدند که شامل بررسی‌های پیشینه برای خریداران زیر ۲۱ سال، بودجه برای برنامه‌های سلامت روان و ایمنی مدارس می‌شود.

این طرح همچنین خواستار تامین مالی برای تشویق ایالت‌ها به اجرای قوانین "پرچم قرمز" جهت حذف سلاح گرم از لیست خرید افرادی است که تهدید محسوب می‌شوند.

به نظر می‌رسد این لایحه کنترل سلاح از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه حمایت می‌شود تا هفته آینده برای امضا به روی میز جو بایدن برود.

هفته گذشته ده‌ها هزار تظاهرکننده آمریکایی در صدها تجمع در واشنگتن و سراسر آمریکا شرکت کرده تا از قانونگذاران کشورشان بخواهند به تصویب قوانینی در راستای مهار خشونت‌های مسلحانه در این کشور در پی کشتار ماه گذشته میلادی در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس بپردازند.


ت ت
کدخبر: 91562 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها