این چهره نقاط ضعف پوتین را لو داد؟

میخائیل خودورکوفسکی از منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، گفت که اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه نفت مسکو به خود آسیب وارد می‌کند.

این چهره نقاط ضعف پوتین را لو داد؟

به گزارش مُنیبان، خودورکوفسکی در گفت و گو با نشریه پولیتیکو، اتحادیه اروپا را متهم کرد که با تحریم‌ مسکو اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود و اینکه به اعتقاد او این امر به جای خالی کردن خزانه کاخ کرملین، ۲۷ کشور عضو بلوک را به لحاظ اقتصادی تضعیف می‌کند.  

این شخصیت برجسته روسی که در یک سفر دو روزه برای دیدار با مقام های اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده، گفت که اتحادیه اروپا باید فراورده‌های جایگزین را پیش از حرکت به سوی تحریم تضمین می‌کرد یا باید رویکرد دیگری مانند تعرفه بر انرژی روسیه را به جای اعمال تحریم، به کار می‌بست.

وی معتقد است که اروپا اکنون با ایجاد حفره در منابع مالی خود کمتر قادر به سرازیر کردن پول جهت خرید تسلیحات بیشتر برای اوکراین است.

خودورکوفسکی، رئیس سابق غول نفتی یوکوس، پس از تبدیل شدن به یکی از منتقدان صریح کرملین ۱۰ سال را در زندان سپری کرد. پس از آزادی در سال ۲۰۱۳، وی از طریق سازمان «روسیه باز» علیه دولت روسیه کارزاری را به راه انداخت.

به دنبال کاهش جریان گاز وارداتی کشورهای اروپایی از روسیه، قیمت گاز طبیعی در هر مگاوات ساعت در اروپا روز دوشنبه ۵.۸۷ درصد افزایش یافت. بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین‌های ممکن برای گاز طبیعی روسیه هستند.

قیمت گاز طبیعی به ازای هر مگاوات ساعت برای قراردادهای ژوئیه در اروپا در عصر روز دوشنبه به ۱۲۴.۶۶ یورو (۱۳۱.۱۸ دلار) افزایش یافت.

شرکت گازپروم روسیه گزارش داد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ممکن است به ۶۷ میلیون متر مکعب در روز کاهش یابد. پیشتر حد معمول انتقال گاز از این خط لوله، ۱۶۷ میلیون متر مکعب بود.


ت ت
کدخبر: 91762 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها