آمریکا با این اقدام افغان‌ها را قتل عام می‌کند؟

سرپرست وزارت تحصیلات تکمیلی دولت موقت طالبان با انتقاد از وضع تحریم‌ها برای برخی سران این گروه گفت این اقدامات وضعیت افغانستان را وخیم‌تر می‌کند.

آمریکا با این اقدام افغان‌ها را قتل عام می‌کند؟

به گزارش مُنیبان، «عبدالباقی حقانی» سرپرست وزارت تحصیلات تکمیلی دولت موقت طالبان در کابل گفت که تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا به هیچ عنوان به نفع افغانستان نبوده و کشورهای جهان به جای این اقدامات به رشد افغانستان و نهادهای تحصیلی این کشور کمک کنند.

وی نهادهای تحصیلی در افغانستان را سرمایه‌های معنوی این کشور خواند و خواهان کمک‌های بیشتر جهان برای تقویت این نهادها شد.

حقانی ادامه داد: در جنگ‌های ۴۳ ساله نهادهای تحصیلی در افغانستان آسیب‌های جدی دیده و اکنون ضرورت مبرم به پیشرفت و برابر شدن با معیارهای جهانی دارد.

وی همچنین گفت: «اکنون دروازه‌های دانشگاه‌های افغانستان به روی همه دانشجویان باز بوده و در تلاش هستیم تا هیچ دانشجویی از رفتن به دانشگاه محروم نشود.»

حقانی خاطرنشان کرد که افغان‌ها در طول این سال‌ها سختی‌های زیادی را متقبل شده و حکومت سرپرست برای رفع چالش‌های پیش‌روی مردم افغانستان در تلاش برای فراهم کردن زمینه همکاری‌ کشورهای جهان از راه تعامل و تفاهم است.

این در حالی است،‌ چند روز قبل سازمان ملل معافیت سفرهای خارجی عبدالباقی حقانی سرپرست وزرات تحصیلات تکمیلی و معاون وزارت آموزش و پرورش دولت موقت طالبان را به دلیل تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان را تمدید نکرد.

ت ت
کدخبر: 92813 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها