سازمان ملل برای این شکور نسخه جنگ پیچید؟

فرستاده سازمان ملل به سودان اعلام کرد که نظامیان بخشی از مشکل و بحران سودان هستند و باید بخشی از راه حل نیز باشند.

سازمان ملل برای این شکور نسخه جنگ پیچید؟

به گزارش مُنیبان، فولکر پرتس، فرستاده سازمان ملل به سودان در مصاحبه با شبکه الحدث گفت: توافق میان گروه‌های سودانی درباره مسائل سیاسی به ۸۰ درصد رسیده است. ما طرف مذاکرات شورای مرکزی آزادی و تغییر و نظامیان نیستیم اما تقریبا ۸۰ درصد به توافق رسیده‌اند. اختلاف اصلی میان دو طرف درباره سطح حاکمیت و نمایندگان و موضوع ابقای نظامیان در نهادهای کشور است.

وی گفت: مذاکرات هشتم ژوئن به دلیل نبود برخی طرف‌های سیاسی منسجم نیست. تمام طرف‌ها درحال حاضر تعامل با مکانیزم سه جانبه سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سازمان بین دولتی توسعه در شرق آفریقا"ایگاد" به جز حزب کمونیست را قبول کرده‌اند. آزادی و تغییر طرف اصلی راه حل بحران است اما کسانی که کودتا کردند بخشی از مشکل هستند و باید بخشی از راه حل نیز باشند.

فولکر درباره اتهاماتی که به وی وارد شده، گفت: من از شورای مرکزی جانبداری نمی‌کنم. من با شفافیت با اتحادیه آفریقا همکاری می‌کنم و اگر یک طرف گمان کند که من نشست‌هایی بدون آن‌ها برگزار می‌کنم باید با من صحبت کند.

وی درباره تظاهرات گفت: نباید نیروهای امنیتی از خشونت در قبال معترضان استفاده کنند.

مکانیزم سه جانبه سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سازمان ایگاد هشتم ژوئن مذاکرات مستقیمی را میان تمام گروه‌ها برای رسیدن به راهکاری برای پایان بحران آغاز کرد و قرار شد دور بعدی ۱۲ ژوئن برگزار شود اما به تأخیر افتاد. با اینکه هیئتی از گروه‌های آزادی و تغییر نهم ژوئن با یک هیئت نظامی دیدار کرد اما آزادی و تغییر همچنان با مشارکت نظامیان در حکمرانی بر کشور مخالف است.


ت ت
کدخبر: 93413 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها