خیانت سخت متحد پوتین به روسیه

نخست وزیر لتونی به رهبران اروپایی و آمریکایی نسبت به "خستگی جنگ" اوکراین هشدار داد و خواست که در مقابل خستگی ناشی از این جنگ تسلیم نشوند.

خیانت سخت متحد پوتین به روسیه

به گزارش مُنیبان، کریسیانیس کارینز، نخست‌ وزیر لتونی طی مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس نیوز گفت که رهبران کشورهایی که جنگ را تجربه نکرده‌اند، ممکن است نسبت به کمک‌کردن به کشوری که نیازمند است، "خسته شوند و یا تعهد کمتری نشان دهند."

وی از کشورهایی که با تورم دست‌وپنجه نرم می‌کنند، خواست تا کمک به کشور نیازمند را به عنوان بهای کوچکی بپذیرند و آن را پرداخت کنند، همانگونه که "اوکراینی‌ها در حال پرداخت بهای آن با جان‌هایشان هستند."

چند روز گذشته ناتو اعلام کرد که با تمرکز بر جناح شرقی این ائتلاف، نیروهایی با آمادگی بالا به طرز چشمگیری از ۴۰ هزار به بیش از ۳۰۰ هزار افزایش خواهد یافت.

لتونی، عضو ناتو که مرز زمینی با روسیه دارد، با ۱۸۸۷ نیرو، میزبان بزرگترین نیروهای ناتو در جناح شرقی خواهد بود. همچنین لیتوانی ۱۶۳۲ و استونی ۱۴۳۰ نیرو خواهند داشت. کریسیانیس کارینز ضمن تمجید از تصمیم ایالات متحده برای افزایش حضور نیروها در شرق، گفت این تصمیم که در نشست ناتو در مادرید اعلام شد، امنیت این ائتلاف را در "مسیر درستی" قرار داده است.

نخست وزیر لتونی گفت: اینکه تصور کنیم هر رهبری در جهان خودش مایل است تا قسمتی از خاک کشورش را بدهد، "مضحک" است.

براساس نظرسنجی که در ماه مه توسط واشنگتن‌پست انجام شد، ۷۲ درصد در لتونی، روسیه را به عنوان "تهدیدی اصلی" برای کشورشان در نظر گرفتند و تقریبا ۸۰ درصد نیز از حضور بیشتر ناتو حمایت کردند.

همچنین نخست وزیر لتونی هشدار داد که پیروزی روسیه در اوکراین "نظم جهانی را به شدت برهم خواهد زد."

وی افزود: «چنین مسئله‌ای به منزله باج دادن به کسی است که ابتدا جالب به نظر می‌رسد اما در نهایت متوجه می‌شوید که تمام زندگیتان را تسلیم کرده‌اید.»

به گفته رادیو لتونی، این کشور از ماه مه توسط حملات سایبری روسیه مورد هدف قرار گرفته است. نخست وزیر این کشور طی مصاحبه خود مدعی شد که "کمپین اطلاعات نادرست روسی" همچنین رسانه‌هایی را در لتونی هدف قرار داده است تا تلاش کند "جامعه را تقسیم و چند تکه کند."

وی افزود: «از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، لتونی بیش از ۱۰۰ تلویزیون و وبسایت که پروپاگاندای روسی را تبلیغ می‌کردند، مسدود کرده است.»

نخست وزیر لتونی در پایان اظهار کرد: «ما همه باید اقدامات بیشتری را انجام دهیم. اگر لتونی که ثروتمندترین کشور اروپا نیست، بتواند یک سوم از بودجه نظامی سالیانه را به اوکراین اهدا کند، سپس برخی از دوستان و همسایه‌های ما که ثروتمندتر از ما هستند، می‌توانند به طور مناسب بیش از آنچه که امروز دارند، اهدا کنند.»


ت ت
کدخبر: 94135 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها