سازمان ملل در این شرایط حامی اسرائیل می‌شود

معاون هماهنگ کننده سازمان ملل در عملیات صلح در غرب آسیا در جریان سخنرانی خود در نشست شورای امنیت اعلام کرد: فراموشی و نادیده گرفتن نزاع فلسطینی- اسرائیلی بدون راه‌حلی، منجر به بدتر شدن اوضاع و کشیده شدن منطقه به نا امنی و خشونت بیشتر می‌شود.

سازمان ملل در این شرایط حامی اسرائیل می‌شود

به گزارش مُنیبان از آناتولی،‌ لین هاستینگز، معاون هماهنگ کننده سازمان ملل در عملیات صلح در غرب آسیا در جریان سخنرانی خود در نشست شورای امنیت اعلام کرد: فراموشی و نادیده گرفتن نزاع فلسطینی- اسرائیلی بدون راه‌حلی، منجر به بدتر شدن اوضاع و کشیده شدن منطقه به نا امنی و خشونت بیشتر می‌شود.

 وی افزود: هدف نهایی همان همزیستی مسالمت آمیز اسرائیل و فلسطین برمبنای راه‌حل "دو کشوری" و طبق توافقات سازمان ملل و قانون بین‌الملل است که اجازه می‌دهد اسرائیل‌ها و فلسطینیان در صلح و امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنند.

هاستینگز اضافه کرد: هیچ جایگزینی برای یک روند سیاسی مشروع که مسائل اصلی درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیل را حل کند وجود ندارد. باید گام‌های فوری برای معکوس کردن روندهای منفی و حمایت از مردم فلسطین برداشته شود.

این مقام مسئول تاکید کرد که سازمان ملل به حمایت از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای حرکت به سوی صلح عادلانه و پایدار متعهد است و ما به همکاری با دو طرف برای رسیدن به این هدف ادامه خواهیم داد.

هاستینگز همچنین هشدار داد که توسعه شهرک سازی اسرائیل چشم انداز ایجاد یک کشور پایدار فلسطینی را تضعیف می‌کند.

وی گفت: سال‌ها است که گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی ادامه داشته است و به طور پیوسته زمین‌های موجود در اختیار فلسطینی‌ها را کاهش داده و چشم‌انداز ایجاد یک کشور فلسطینی را از بین برده است.

وی توضیح داد که ۳۹۹ تخریب و تخلیه خانه‌های فلسطینی‌ها در سال جاری منجر به آوارگی بیش از ۴۰۰ فلسطینی شد و احساس ناامیدی فزاینده‌ای در میان فلسطینی‌ها ایجاد کرد بگونه‌ای که چشم‌انداز تشکیل دولت خود را در حال از بین رفتن می‌دانند.

هاستینگز نگرانی عمیق خود را در مورد عواقب اجرای حکم دادگاه اسرائیلی صادر شده در ۴ مه، مبنی بر اخراج فلسطینی‌ها از "مسافر یطا"، در جنوب کرانه باختری، به دلیل حضور آنها در یک منطقه تیراندازی ابراز کرد.

وی افزود: من به ویژه در مورد تلفات انسانی که در صورت اجرای احکام اخراج به جوامع مربوطه وارد می‌شود، نگران هستم. من از مقامات اسرائیلی می‌خواهم که این دستور را لغو کنند.

این مقام سازمان ملل در خصوص نوار غزه گفت: وضعیت "شکننده" است با این حال، تلاش‌های سازمان ملل و سایر شرکا برای ارائه کمک‌های حیاتی بشردوستانه، توسعه غزه و کاهش محدودیت‌های اعمال شده بر جابجایی افراد و کالاها از غزه و به غزه ادامه دارد.

هاستینگز توضیح داد که "برنامه غذای اضطراری آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی" موسوم به "اونروا" برای تامین نیازهای غذایی ۱.۱ میلیون آواره فلسطینی به ۷۲ میلیون دلار نیاز دارد تا به کمک رسانی‌های خود تا پایان سال ادامه دهد.


ت ت
کدخبر: 99422 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها