خبر بد برای ترامپ

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا با مقامات سابق کاخ سفید گفت‌وگو کرده است، از جمله رئیس دفتر سابق مایک پنس، معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا که روز دوشنبه تایید کرد که در برابر یک هیئت منصفه عالی دادگاه فدرال شهادت داده است.

خبر بد برای ترامپ

به گزارش مُنیبان، روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا با مقامات سابق کاخ سفید گفت‌وگو کرده است، از جمله رئیس دفتر سابق مایک پنس، معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا که روز دوشنبه تایید کرد که در برابر یک هیئت منصفه عالی دادگاه فدرال شهادت داده است.

این هیات منصفه در حال تحقیق درباره نقش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ است، روزی که ترامپ با امتناع از پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، طرفدارانش را به سمت کنگره این کشور سرازیر کرد.

دادستان‌ها در برابر هیئت منصفه از شاهدان سوالاتی پرسیدند از جمله درباره گفت‌وگوهای آن‌ها با ترامپ و وکلایش و دیگر افراد نزدیک به وی.

شهادت مارک شورت، رئیس دفتر سابق مایک پنس که تاکنون بالارتبه‌ترین مقامی است که در مقابل هیئت منصفه ظاهر شده، نشانه جدی‌تر شدن تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره حمله به کنگره این کشور و ادعای تقلب انتخاباتی است.

وزارت دادگستری در ماه آوریل نیز سوابق تماس اشخاص مهمی از جمله مارک میدوز، رئیس دفتر سابق دونالد ترامپ را به دست آورد.

در اوایل سال میلادی جاری هم لیسا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان تایید کرد که وزارت دادگستری این کشور ارجاعاتی درباره فهرست رای‌دهندگان جعلی دریافت کرده و گفت که دادستان‌ها درحال بررسی این موارد هستند.

ت ت
کدخبر: 99518 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها