دیدار مشکوک چین و پاکستان؛ پیام آمریکا رد و بدل شد؟

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان از دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست تاشکند خبر داد.

دیدار مشکوک چین و پاکستان؛ پیام آمریکا رد و بدل شد؟

به گزارش منیبان، محمد صدیق، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان از دیدار با همتای چینی خود در حاشیه نشست تاشکند خبر داد.

صدیق امروز چهارشنبه 5 مرداد درباره این دیدار در توئیتی نوشت: با همتای چینی خود در حاشیه نشست دیدار و گفتگو کردیم. پاکستان و چین مواضع مشترک در خصوص ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان دارند.

این در حالی است که نماینده ویژه چین در امور افغانستان در نشست تاشکند گفته بود: شرایط کنونی افغانستان زمینه‌های تشدید فعالیت ساختارهای تروریستی بین المللی از جمله «القاعده» و جذب مردم عادی به صفوف آنها را فراهم می‌کند.

وی افزود: «پکن» افغانستان را به عنوان یک پل متصل کننده آسیای مرکزی و جنوبی تلقی می‌کند.

به گفته وی، در حال حاضر وضعیت در افغانستان همچنان مهم است، زیرا افزایش تهدیدات و ستیزه جویی‌ها در این کشور می‌توانند نه تنها بر تامین امنیت منطقه‌ای، بلکه جهانی نیز تاثیر منفی بگذارند.

نماینده ویژه چین در امور افغانستان ادامه داد: هم اکنون 23 میلیون نفر با غذا تامین نشده است. اکثریت مردم زیر خط فقر هستند. این شرایطی را برای تشدید فعالیت ساختارهای تروریستی بین المللی از جمله «القاعده» در افغانستان و جذب مردم عادی به صفوف آنها ایجاد می‌کند.

در نشست بین المللی تاشکند که توسط وزارت امور خارجه ازبکستان با همکاری موسسه مطالعات راهبردی و بین مناطقی سازماندهی شد، نمایندگان ویژه در امور افغانستان از بیش از 20 کشور آسیای مرکزی و جنوبی، اروپا، آمریکا، خاورمیانه، منطقه آسیا و اقیانوسیه، کارشناسان سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، فائو، اکو، سازمان همکاری اسلامی، سازمان همکاری شانگهای شرکت کردند.


ت ت
کدخبر: 99629 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها