چرا بعضی از افراد بعد از زدن واکسن، کرونا می‌گیرند؟

هیچ کدام از واکسن‌های کرونا اثربخشی صد درصد برای پیشگیری از ابتلا را ندارند و در بهترین حالت ۹۰تا ۹۵ درصد اثربخشی در بدن ایجاد می کنند.

چرا بعضی از افراد بعد از زدن واکسن، کرونا می‌گیرند؟

به گزارش منیبان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هیچ کدام از واکسن‌ها اثربخشی صد درصد برای پیشگیری ندارند و در بهترین حالت اثربخشی ۹۰تا ۹۵ درصدی در بدن ایجاد می کند.

علوی افزود: ولی نکته مهم این است که در بررسی‌های انجام شده مشخص شده است، کسانی که دو دوز واکسن را دریافت نموده اند احتمال ابتلا به بیماری شدید در آن‌ها کمتر و میزان بستری، نیاز به مراقبت ویژه و حتی مرگ بطور چشمگیری کاهش می‌یابد.
وی ادامه داد: فردی که  واکسن دریافت کرده است روز بعد یا چند روز بعد علائم کرونا پیدا می‌کند یا جواب تست فرد مثبت می‌شود در این گونه موارد باید به این موضوع توجه داشت ایجاد ایمنی توسط واکسن‌ها نیاز به زمان دارد که در مورد واکسن کرونا دوهفته بعداز تزریق دوم ایمنی بسطح مطلوب خود میرسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  اظهار داشت: اگر فردی در طی این مدت مثلا چند روز قبل یا بعد از تزریق واکسن درمحیط آلوده قراربگیرد، چون سطح ایمنی بدنش هنوز بحد کافی نرسیده است ممکن است به کرونا مبتلا گردد.

علوی در پایان گفت:موضوع بسیار مهم این است که همه واکسن‌های کرونا از ویروس کشته شده یا بخش کوچیکی از ماده ژنتیکی ویروس تولید شده اند و توانایی ایجاد بیماری کرونا را  ندارند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما 


ت ت
کدخبر: 47178 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها