اعتراضات مردمی افزایش یافت/بانک جهانی هشدار داد

هم زمان با ادامه تظاهرات ضدنظامیان حاکم بر میانمار در روز جمعه، بانک جهانی در باره احتمال کوچک شدن اندازه اقتصاد این کشور جنوب آسیا به میزان ۱۰ درصد در پی تنش های پس از کودتای ماه گذشته (فوریه)، هشدار داد.

اعتراضات مردمی افزایش یافت/بانک جهانی هشدار داد

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری رویترز؛ دستکم ۹ نفر بر اثر تیراندازی روز گذشته (پنجشنبه) نیروهای ارتش به سوی مخالفان و در کل بیش از ۳۰۰ تن جان خود را ازدست داده اند.

بانک جهانی نیز پیش بینی خود را از میزان رشد اقتصادی سال جاری (۲۰۲۱) میانمار به منفی ۱۰ درصد کاهش داد که به معنی کاهش اندازه اقتصاد آن به این نسبت است. این نهاد مالی افزود: میانمار به شدت تحت تاثیر تظاهرات اعتراض آمیز، اعتصاب های کارگری، اقدامات ارتش، کاهش تحرک و نقل و انتقال، اختلال در ارایه خدمات اساسی همگانی در کنار بانکداری و خدمات اینترنتی قرار گرفته است.

برخی کشورها در واکنش به سرکوب ستمگرانه و بی رحمانه مخالفان، تحریم هایی را بر شرکت های زیر نظر ارتش میانمار اعمال کرده اند.

میانمار از زمان کودتای ۱۳ بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند اما اعلام حکومت نظامی گسترده در شهر یانگون نشانه ای از عزم رهبران نظامی برای اداره گسترده تر امور امنیتی با سربازان ارتش بجای نیروهای پلیس است.


ت ت
کدخبر: 10211 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها