انتقاد نماینده مجلس از طولانی شدن مذاکرات| مذاکره هیچ انتفاعی برای مردم نداشته است

نماینده مجلس یازدهم در انتقاد از طولانی شدن مذاکرات گفت: چندین سال است مذاکرات فقط برای مذاکره انجام می شود، مذاکره هیچ انتفاعی برای مردم نداشته است و فقط با طولانی تر شدن آن وضعیت بازار هر روز آشفته تر شده است.

انتقاد نماینده مجلس از طولانی شدن  مذاکرات| مذاکره هیچ انتفاعی برای مردم نداشته است

به گزارش منیبان، هاجر چنارانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: انتظار داریم مطالبات ایثارگران که ۴ دهه به طول انجامیده و ما در بودجه رقمی معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این عزیزان مصوب کردیم، هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

نماینده مردم نیشابور همچنین خواستار تامین داروی جانبازان و ایثارگران شد و خطاب به رئیس جمهور گفت: در کرمان به استان شدن بخشی از آن دیار قول مثبت دادید، در شرایط فعلی آیا دولت توانایی ایجاد استان جدید دارد؟ اگر دارد نیشابور بزرگ نیز به عنوان خراسان مرکزی یا بینالود که استعداد استان شدن دارد و مردمان این دیار نیز با دل و جان همراه و همیار دولت هستند را تبدیل به استان کنید.

چنارانی خطاب به وزیر کشور گفت: در خصوص تقسیمات کشوری، سالیان سال است که مردمان خوب میان جلگه و سرولایت نیشابور منتظرند تا مصوبه شهرستان شدن اجرایی شود.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: هدفمند کردن منابع ارزی، جراحی اقتصادی و عملی کردن سیاست‌های اقتصادی قبول، اما سوال این است چرا دامداران و کشاورزان زحمتکش که از هیچ گونه امکاناتی استفاده نکرده اند و دولت هیچ خدماتی به آنان نداد، به دلیل گران شدن نهاده‌ ها و عدم قیمت گذاری مناسب گوشت قرمز دچار مشکل شده‌اند. اینها باعث شده امروز دام مولد در کشور ذبح می‌شود و این خطری جدی برای کشور به شمار می‌آید که منجر به افزایش واردات در آینده می‌شود.

نماینده مردم نیشابور از وزیر جهاد کشاورزی نیز خواست تا برای ایجاد اعتماد بیشتر بین کشاورزان پول گندم آنها سریع تر پرداخت شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: قشر بازنشسته‎‌ همه امیدشان به این دولت و مجلس بود،  تعجب می‌کنیم که چرا حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت نمی‌شود؟ چرا حقوق این عزیزان با این حجم هزینه‌ها و اقساطی که باید بپردازند دیر پرداخت می‌شود، آیا بانک‌ها هزینه دیرکرد به آن‌ها می‌دهند؟

چنارانی در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: مجلس تمام تلاش خود را در این زمینه کرد و در بند «و» تبصره ۲ لایحه بودجه مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد که حقوق این قشر با توجه به مصوبه هیات تطبیق ۳۸ درصد افزایش یابد، اما چرا اجرایی نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه مجلس در سال ۱۴۰۰ اقدام به تصویب رتبه بندی معلمان کرد، افزود: در بودجه ۱۴۰۱ با پیشنهاد دولت رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان بود که مجلس به ۳۸ هزار میلیارد تومان ارتقا داد تا این مهم اجرایی شود ولی ۵ ماه از تصویب این قانون گذشته ولی اجرایی نشده است.

این نماینده مجلس یازدهم در انتقاد از طولانی شدن  مذاکرات گفت: چندین سال است مذاکرات فقط برای مذاکره انجام می شود، مذاکره هیچ انتفاعی برای مردم نداشته است و فقط با طولانی تر شدن آن وضعیت بازار هر روز آشفته تر شده است. تکلیف این مذاکرات باید مشخص و نهایی شود تا تکلیف مردم و مجلس نیز معلوم شود.

منبع: ایسنا

ت ت
کدخبر: 103619 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها