فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی: به رئیسی گفتم برای سانسورها تدبیری کنید

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: من جلسه‌ای با آقای رئیسی درباره کتاب‌ها داشتم و گفتم حالا که در قدرت حضور دارید لازم است در ارتباط با سانسورها تدبیرهای خاصی انجام شود.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی: به رئیسی گفتم برای سانسورها تدبیری کنید

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، محسن هاشمی، فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در مراسم رونمایی از تازه‌ترین کتاب خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی تاریخ ۲۳ تا ۲۵ مرداد را زمان پیروزی جنگ نام‌گذاری کردند. صدام در ۲۳ مردادماه در نامه به آقای هاشمی نوشت شما هر چه می‌خواستید به دست آوردید هاشمی رفسنجانی در ۲۷ مرداد پاسخ او را می‌دهد که قرارداد الجزایر، آزادی اسرا و خروج همه نیروهای عراق از ایران باید اتفاق بیافتد. 

وی افزود: در مورد انتشار مجموعه کتاب‌های روزنوشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید گفت که ایشان عادت داشت که هر شب خاطرات خود را نگارش کند و ما خاطرات ایشان را تا شب پیش از درگذشت‌شان در دست داریم. در مجموع ۳۶ تا ۳۷ دفترچه را در اختیار داریم.

فرزند هاشمی رفسنجانی ادامه داد: طبق خواسته خود ایشان هر سال یک دفتر منتشر می‌شود که این امر هم برای بهتر خوانده شدن این کتاب‌هاست و هم به این دلیل است که ممیزی رسمی برای آن در مورد برخی اشخاص و موارد به شکل حداقلی صورت پذیرد و کتاب‌ها با حداقل ممیزی به نشر سپرده شود.

وی افزود: رهبری یک سال قبل از پایان جنگ خواستند از مرحوم هاشمی تجلیل کنند و‌ مدال افتخار دهند تا اینکه این مدال افتخار در اول شهریور ماه سال بعد از پایان جنگ، در مراسم خصوصی جشن پایان جنگ، اعطا شد. 

وی افزود: ایشان موارد خاطرات خود را به صورت خلاصه نویسی می‌نوشتند و ما هم پاورقی به آنها اضافه کردیم و با حداقل سانسور آن را چاپ کردیم. اما درباره این کتاب که ممیزی انجام شد، نوعی بی تجربگی و بی تدبیری رخ داد اما با جلساتی که داشتیم کتاب را با کمترین سانسور منتشر کردیم. برخی گفتند خاطراتی که وجود دارد را منتشر نکنیم بگذاریم زمانی که اصلا سانسور وجود ندارد منتشر کنیم اما ما باید کتاب را با نظر مرحوم آقای هاشمی، هر سال منتشر کنیم. در نهایت من جلسه‌ای با آقای رئیسی درباره کتاب‌ها داشتم و گفتم حالا که در قدرت حضور دارید لازم است در ارتباط با سانسورها تدبیرهای خاصی انجام شود.

ت ت
کدخبر: 103666 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها