رئیس کمیته ملی المپیک:

مرحوم هاشمی رفسنجانی را نمی‌توان به چهارتا خیابان و پل محدود کرد/ آنقدر انقلاب را تحریف کردند که به مشاهدات خود شک کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی را نمی‌توان به چهارتا خیابان و پل محدود کرد بلکه گفتمان ایشان مقدمه‌ای برای هویت سازی است.

مرحوم هاشمی رفسنجانی را نمی‌توان به چهارتا خیابان و پل محدود کرد/ آنقدر انقلاب را تحریف کردند که به مشاهدات خود شک کردیم

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، سید رضا صالحی امیری، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ملی کمیته المپیک، در  مراسم رونمایی از کتاب آیت الله هاشمی گفت: بنده فکر می‌کنم آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم، تلاش برای گفتمان سازی است یعنی ظرفیتی که امروز وجود دارد باید توسط نخبگان تبدیل به گفتمانی شود که با رویکرد علمی مورد نیاز با جامعه ایرانی، همخوانی داشته باشد. 

وی تصریح کرد: الگوی حکمرانی مطلوب موردی است که در حال حاضر در کشور ما مفقود شده است کما اینکه بنده بعد از ۴۰ سال، نمی‌توانم بگویم الگوی حکمرانی مطلوب در جامعه چیست؟ 

صالحی امیری افزود: نکته دوم این است که در ایران میانجی نداریم؛ منظور میانجی‌گری است که در ایران مطلوب باشد. در ایران کارکرد قطب‌های سیاسی بسیار اهمیت دارد. فقدان وجود شخصیت میانجی منجر به بسیاری از اتفاقاتی شده که امروز رخ داده است. قرار بود شورای نگهبان و بعد مجمع تشخیص مصلحت نظام، نقش میانجی داشته باشند که هر کدام یک طرف دعوا خودشان شدند.

وی افزود: جامعه ایران ذره‌ای است کما اینکه بعد از مشروطیت، حزبی در آن شکل نگرفت. ما نیازمند جامعه منسجم هستیم، در حال حاضر گفتمان ها تبدیل به بایدها شده است چنانکه در قضیه حجاب این اتفاق افتاده است که برخوردهای نظامی و انتظامی با آن اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی را نمی‌توان به چهارتا خیابان و پل محدود کرد بلکه گفتمان ایشان مقدمه‌ای برای هویت سازی است. او قدرت اقناع سازی بالایی داشت. 

وی افزود: در حال حاضر با پدیده تحریف تاریخ مواجه هستیم. در حال حاضر که حیات داریم آنقدر انقلاب را تحریف کردند که به مشاهدات خود شک کردیم. بنابراین باید در برابر تحریف تاریخ ایستاد و مشاهدات واقعی خود را درباره اتفاقاتی که افتاده منتشر کنیم.

ت ت
کدخبر: 103679 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها