واکنش تند بولیوی به مداخله آمریکا+جزییات

وزارت امور خارجه بولیوی روز یکشنبه اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا را که خواستار آزادی «جنینه آنیس» رئیس جمهوری دولت موقت این کشور آمریکای لاتین شده، "مداخله ناخوشایند" خواند و سخنان وی را محکوم کرد.

واکنش تند بولیوی به مداخله آمریکا+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، وزارت امور خارجه بولیوی در بیانیه ای گفت :این نوع اظهارات نمونه تاسف آور دخالت در امور داخلی‌ کشور دیگر است که به توسعه رابطه احترام متقابل بین کشورهای ما کمک نمی‌ کند.

بولیوی اعلام کرد که این نوع اظهارات، اصل عدم دخالت در ماده ۱، شماره ۲  توافقنامه روابط دوجانبه و همکاری متقابل که بین آمریکا و کشور چند ملیتی بولیوی  را که در هفتم  نوامبر سال ۲۰۱۱، امضا شده،  نقض می‌ کند.

دولت لاپاز تاکید کرد که این کشور، دموکراسی را از زمان تحلیف «لوییس آرثه کاتاکورا» رئیس جمهوری بولیوی در هشتم نوامبر سال ۲۰۲۰، با بازیابی اعتبار کامل حقوق ها و تضمینات قانون اساسی‌ و تعریف شده از سوی قوانین  بین المللی حقوق بشر، به دست آورده است.

بولیوی از سوی دیگر اعلام کرد که ما همچنان بر حفظ و تقویت روابط دوستانه با  جامعه بین الملل بر اساس احترام به حاکمیت و تعیین سرنوشت خود پایبند بوده و بر آن تاکید داریم.  

بنا بر این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز شنبه از دولت بولیوی خواست تا مقام های پیشین بازداشتی این کشور را آزاد کنند. وی در این مورد با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام کرد که واشنگتن عمیقا نگران نشانه های رفتار ضد دموکراتیک و سیاست زدگی نظام قانونی در بولیوی است.

جنینه آنیس رئیس جمهوری دولت موقت بولیوی اواخر اسفند سال گذشته به جرم حمایت از تروریسم و توطئه و هدایت کودتای ۲۰۱۹ در این کشور، تا زمان رسیدگی به پرونده اش برای ۴ ماه به زندان افتاد.

ت ت
کدخبر: 10670 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها