اقدام جدید سازمان ملل در راستای تحریم‌های آمریکایی!

گزارشگر ویژه سازمان ملل در راستای برنامه این نهاد برای ارزیابی تاثیرات منفی اقدامات یکجانبه و تحریم‌های اقتصادی از سوی دولت آمریکا بر حقوق بشر در کشورهای متأثر از محاصره اقتصادی، این بار وارد خاک ونزوئلا شد.

اقدام جدید سازمان ملل در راستای تحریم‌های آمریکایی!

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری کوبایی پرنسا لاتینا، «النا دوهان» گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ارزیابی آثار منفی اقدامات یکجانبه گرایانه بر حقوق بشر، روز شنبه به همین منظور وارد ونزوئلا شد و در فرودگاه این کشور مورد استقبال مقامات وزارت خارجه ونزوئلا قرار گرفت.

نماینده سازمان ملل در دیدار رسمی خود از ونزوئلا از ۱ تا ۱۲ فوریه (از امروز تا ۲۴ بهمن) با تکیه بر «فضای همکاری و گفت و گو» اعلام آمادگی کرد تا  تاثیر تحریم های یکجانبه بر ونزوئلا را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی در همین رابطه برنامه خود را به ویژه بررسی تاثیر منفی تحریم هایی دانست که بر حقوق مردم ونزوئلا سایه افکنده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در دیدار خود از کشور آمریکای جنوبی، پیش بینی کرد با نمایندگان ارشد دولت ونزوئلا، شورای ملی حقوق بشر، اعضای مجلس ملی، هیأت سیاسی، جامعه مدنی و گروه مخالفان و ... دیدار کند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۴ در پی نگرانی از وضعیت حقوق بشر و تاثیر منفی اقدامات یکجانبه بر شهروندان  ونروئلا، برنامه اعزام گزارشگر ویژه را در دستور کار خود قرار داد.

در سال های اخیر، دولت ونزوئلا در کنار بسیاری از کشورهای متأثر از تحریم‌ها و سازمان‌های مدنی، با انتقاد از اقدامات و تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا، اثرات منفی فشارهای اقتصادی بر تمام جوانب زندگی و حقوق  شهروندان خود را مورد تاکید قرار داده است.

براساس آمار رسمی، از سال ۲۰۱۵ سیاست تحریمی علیه صادرات و تاثیر منفی آن بر اقتصاد ونزوئلا باعث شده این کشور از ۹۹ درصد درآمدهای ارزی خود و دسترسی به بازارهای بین المللی محروم شود.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر با اشاره به پیامدهای تحریم‌های آمریکا بر تجارت ونزوئلا، جنگ اقتصادی آمریکا علیه این کشور را وحشیانه خواند.

چرخ‌های اقتصاد ونزوئلا که تاکنون با سهم ۵۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی و ۹۵ درصدی از کل صادرات، حول محور صنعت پالایش و صادرات نفتی در جریان بود، تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا در سال‌های اخیر به پایین ترین میزان خود در ۷۰ سال اخیر رسیده است.


ت ت
کدخبر: 1077 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها