چرا زاهدی وفا به مجلس معرفی شد؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره معرفی زاهدی وفا به عنوان وزیر کار اظهار کرد: روز گذشته سخنگوی مجلس اعلام کرد که نامه معرفی زاهدی وفا به هیئت رئیسه مجلس رسیده است.

چرا زاهدی وفا به مجلس معرفی شد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست خبری خود با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم طی یکسال گذشته گفت: دولت در همه بخش‌ها فعال و پرتحرک بوده و قابل مقایسه با گذشته نیست. طی یک سال به اندازه ۸ سال کار کردیم.

وی افزود: با نمایندگان تعامل داشتیم چرا که آنها نماینده مردم هستند. در این دیدارها هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و همه نمایندگان نظرات خود را در جلسه با رئیس جمهور مطرح کردند و رییس جمهور با دقت موارد را گوش می‌کرد و در مورد آنها دستور می‌داد. در حال حاضر در قالب کمیسیون و فراکسیون رئیسی با نمایندگان جلسه برگزار می‌کند البته تشکیل جلسه نمایندگان با معاون اول و معاون اجرایی رئیس جمهور هم برگزار می شود.

حسینی درباره تعامل مجلس و دولت تصریح کرد: ما در این مدت ۴۲ لایحه جدید به‌ ویژه در حوزه اقتصادی به مجلس ارائه دادیم. بار مالی لوایح تضمین شده است به عنوان مثال دولت ۴۹ موافقتنامه درباره عضویت ایران در سازمان شانگهای تصویب کرده که قرار است این موارد به مجلس ارائه شود. در بحث تذکر  سوال استیضاح و تحقیق و تفحص هم موارد را رصد می‌کنیم که اگر موردی باشد با نماینده مورد نظر گفتگو می‌شود البته تاکنون بیش از ۵۰ درصد موارد مطرح شده میان نمایندگان و دولت با گفتگو حل شده است. کما اینکه ۱۴ سوال مطرح شده و تنها ۳ مورد به صحن رسید و یک مورد استیضاح هم تصویب شد که آن هم به سرانجام نرسید.

وی با اشاره به مسئولیت دولت درباره اربعین اظهار کرد: یکی از مسئولیت‌های سنگین دولت درباره اربعین است. برای اولین بار از ۶ مرز برای رفت‌وآمد زائرین استفاده می‌کنیم.

حسینی درباره معرفی زاهدی وفا به عنوان وزیر کار اظهار کرد: روز گذشته سخنگوی مجلس اعلام کرد که نامه معرفی زاهدی وفا به هیئت رئیسه مجلس رسیده است. علی القاعده مجلس یک هفته مهلت دارد درباره مدرک تحصیلی و سوابق وزیر معرفی شده تحقیق کند. زاهدی وفا هم استاد دانشگاه است هم تحصیلات خارج از کشور و داخل کشور دارد. او در شوراها حضور داشته است. برخی نمایندگان گفتند درباره زاهدی وفا شناختی ندارند که انشاالله در این مدت شناخت حاصل می‌شود.


ت ت
کدخبر: 108064 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها