برنامه زمانبندی انتخابات زود هنگام مجلس منتشر شد!+جزییات

رسانه های عراقی برنامه زمانبندی برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام آینده این کشور را منتشر کردند.

برنامه زمانبندی انتخابات زود هنگام مجلس منتشر شد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ پایگاه شبکه تلویزیونی «الفرات» با انتشار برنامه زمانبندی انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در دهم ماه اکتبر آینده (۱۸ مهر سال ۱۴۰۰) نوشت: مبارزه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات در هشتم اکتبر به پایان خواهد رسید.

برپایه این گزارش، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق روز هشتم اکتبر را روز رای گیری از گروههای خاص از جمله نیروهای امنیتی، زندانیان، پرسنل بیمارستانها و نظایر آن تعیین کرده و رای گیری از اتباع عراقی خارج از کشور نیز در همین روز انجام خواهد شد.

روز نهم اکتبر روز سکوت رسانه ای احزاب سیاسی و نامزدها خواهد بود و روز دهم اکتبر انتخابات عمومی برگزار خواهد شد.

روزهای یازدهم و دوازدهم اکتبر نیز برای دریافت شکایت های نامزدها از روند انتخابات اختصاص خواهد داشت.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق روز یازدهم اکتبر نتایج اولیه انتخابات و یک ماه بعد یعنی در ۱۱ نوامبر نتایج نهایی را اعلام خواهد کرد و روز پس از آن نیز نتایج کل انتخابات را منتشر خواهد کرد.

دولت عراق در جلسه اواخر آذرماه خود به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، با تعیین روز دهم اکتبر آینده (۱۸ مهر) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور موافقت کرد.

پیش از این نخست وزیر عراق روز ششم ژوئن آینده (۱۶ خرداد) را به عنوان روز برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور تعیین کرده بود.

رایزنی‌ها و گام‌های احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از  نزدیک به چهار ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.


ت ت
کدخبر: 1086 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها