اگر زنگنه این روزها وزیر نفت بود

بیایید فرض کنیم که زنگنه وزیر نفت بود و در مدتی که کشور درگیر مذاکرات هسته ای بود تولید بنزین کاهش پیدا میکرد به نظرتان واکنش نفت نیوز و شرکا چه بود؟

اگر زنگنه این روزها وزیر نفت بود

بیایید فرض کنیم هم اکنون زنگنه وزیر نفت بود و این اتفاقات جاری در نفت رخ میداد. یعنی پسر آقای مدیرعامل شرکت نفت بورس تحصیلی با فاند سی هزار دلاری از یک دانشگاه غربی گرفته بود. به نظرتان واکنش فارس و تسنیم و نفت نیوز چی بود؟ تیتر نمیزدند غربگرایان در راس شرکت نفت؟ احیانا رسانه ای تیتر نمیزد ارتباط گیری با سرویس های جاسوسی از طریق پسر؟ آنانکه به ارزش های ملی و اسلامی اعتقادی ندارند پسران خود را برای تحصیل.....؟

حتما موافق هستید که این تیترها با چنین رخدادی در زمان زنگنه کاملا طبیعی بود و این حداقل ترین پیش بینی است که میتوان داشت و چه بسیار روی این موضوع تحلیل هایی میرفتند و قراردادهای آی پی سی و گرایش به توتال و چه وچه هم وسط میامد.

اما خب از خوش یا بد حادثه این اتفاق در زمان  وزیری اصولگرا رخ میدهد و کسی که به بورس خارج میخواست برود و رفته است که فاند های بسیاری گرفته است. پدرش یعنی مدیرعامل شرکت نفت خودش را بارها در تریبون های رسمی بسیجی خط مقدم نفت معرفی کرده است و میکند. اما واکنش آن رسانه ها چی بود؟ عموما سکوت. در یک مورد که تقریبا به مضحکه کشیده شد آش آنقدری شور شد که قلم به این چرخید که " پسر جناب معاون نخبه هستند و و حتما باید حتما تشریف ببرند خارجه .....

بیایید فرض کنیم، ایام اربعین بود و وزیر نفت هم زنگنه. اگر این بلبشویی که برای زائران حسینی این روزها در مرز ایران و عراق رخ میداد و قبلش هم شرکت نفت و وزارت و هر شرکت نفتی اعلام کرده بودند این قدر میلیارد تومان به زیر ساخت های اربعین کمک میکنیم و این نابه سامانی پیش میامد، رسانه های مخالف زنگنه تیتر نمیزدند "کمک های نفتی به اربعین کجا خرج شده است که این همه مشکلات برای مردم و زائران پیش آمده است؟ بله میزدند. بسیار بیشتر هم پیش میرفتند و زنگنه را دشمن شماره یک اربعین و عزاداری اباعبدالله(ع) معرفی میکردند.

اما این روزها بسیار شرکت و مسئول نفتی از کمک های خودشان و شرکت شان به زیرساخت های اربعین گفتند ولی مشکلات زائرین حسینی بحرانی بود طوری که دولت مجبور به بستن مرزها شد. اما همان رسانه ها این روزها هیچ سخنی در مورد هزینه کردهای نفتی ها در زیر ساخت های اربعین ندارند. این به کنار... منتظر باشید چند روز بعد از خوابیدن تب و تاب اربعین از خدمات طویل و عریض خود و شرکت هایشان و رسانه هایشان در این ایام بگویند.

بیایید فرض کنیم که زنگنه وزیر نفت بود و در مدتی که کشور درگیر مذاکرات هسته ای بود تولید بنزین کاهش پیدا میکرد به نظرتان واکنش نفت نیوز و شرکا چه بود؟ قطعا گزارش تحلیلی مینوشتند که زنگنه دارد به غربی ها پالس میدهد که نقطه فشار ایران کجاست و چگونه سخت بگیرید. بله واقعا از این تیترها و مطالب تولید میشد و شده است. اما واقع مطلب این است که کشور در دوره زنگنه به خودکفایی بنزین رسید و کشور در طول مدت تحریم های ظالمانه ترامپ در این خصوص سربلند بود و بی نیاز . اما همین جماعت و رسانه ها این افتخار کشور را به حساب مدیریت زنگنه نمیگذارند و کماکان چشم بسته و دهان باز، زنگنه را مخالف پالایشگاه سازی میدانند، وزیری که در دوران او خودکفایی بنزین محقق شد.

 منتقدین اما چه کسانی هستند؟ کسانی که خودکفایی بنزین را گرفتند و به مرزهای وارد کننده شدن بنزین، کشور را بسیار نزدیک کردند که احتمال تحقق آن بسیار است. و البته این کاهش تولید در دوره اوجی و سالاری اصلا چراغ سبز به هیچ بیگانه ای نیست و در سختی قراردادن کشور در دوران تحریم نیست!!

میتوان دامنه این مثال ها را بیشتر گسترش داد و مثلا به آی پی سی اشاره کرد که سالاری و خجسته مهر آن را در دوره ای که در نفت نبودند، چیزی در حد ترکمنچای میدانستند اما خودشان که به قدرت رسیدند رابطه مالی شرکت نفت با دولت را بر اساس قراردادهای آی پی سی تنظیم کردند و به دولت ارائه دادند و هیچ کس هم نگفت پس آن کشف خیانت ها و ترکمنچای ها چه شد؟

میتوان مثلا به برخورد دوگانه رسانه های اصولگرا با تجمع کارکنان اشاره کرد که در دوره زنگنه همین رسانه ها دعوت به تجمع میکردند و زنگنه را سرکوبگر معرفی میکردند و  در دوره اوجی همان ها بازداشت و برخورد با معترضین را یک چیز عادی قلمداد کردند و اتفاقا از کارمندان خواستند در این دوره خویشتندار باشند چرا که "منابع انسانی نفت کارش را بلد است و در حال انجام است"

کی قرار است برای رفع مشکلات کشور دست به بسیج همه نیروها و امکانات بزنیم و مشکلات کشور را جناحی نکنیم و موفقیت های رقیب‌مان را فرونکاهیم و از شلغم و پیاز خود،هلو انجیری و آناناس تصویر سازی نکنیم، تا کی باید فرصت‌های کشور از دست برود تا یک سری دوگانه باز قهار بفهمند چه صدمه و ثلمه ای به کشور میکنند.و یک سوال از دوستان رسانه ای اصولگرا، واقعا از این دوگانگی رنج نمیبرید؟

منبع: نفت خبر

ت ت
کدخبر: 109202 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها