آمریکا به دنبال نفوذ در بین جمهوری‌های شوروی سابق!

رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه گفت: رئیس جمهور آمریکا برای جدایی جمهوری‌های شوروی سابق از روسیه اقدامات خود را افزایش خواهد داد.

آمریکا به دنبال نفوذ در بین جمهوری‌های شوروی سابق!

به گزارش مینبان؛ «آلکسی پوشکوف» رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای جدایی جمهوی‌های شوروی سابق از روسیه اقدامات خود را افزایش خواهد داد.

به عقیده این مقام روس، در مرکز توجه آمریکا، بلاروس، ازبکستان، ارمنستان و قزاقستان قرار خواهند گرفت. این سیاست برای ما یک خطر جدی ایجاد می‌کند و در برابر آن یک وظیفه جدید برای حفظ نفوذ روسیه در کشورهای هم پیمانان قرار می‌دهد. 

پوشکوف همچنین عنوان کرد: «واشنگتن» می‌تواند همکاری‌های نظامی خود را با «کی‌یف» بیش از پیش گسترش دهد، در قلمرو اوکراین به احتمال قوی پایگاه‌های نظامی دریایی آمریکا ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، همکاری با کشورهای غربی می‌تواند سلاح های تهاجمی را در اختیار این کشور قرار دهد. آمریکا همزمان برای جذب کی ‌یف و تبدیل آن به یک عضو غیر رسمی «ناتو» به ساختارهای نظامی غربی تلاش می‌کند.

این مقام مسئول پیش بینی می‌کند که تلاش‌های احتمالی بایدن مبنی بر تغییر رقابت با روسیه به فضای پساشوروی می‌تواند یک عامل جدید تیرگی روابط با آمریکا باشد.


ت ت
کدخبر: 1172 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها