دو پایگاه نظامی مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفت+جزییات

عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی الشباب صبح امروز (شنبه) به دو پایگاه نظامی ارتش سومالی در نزدیکی موگادیشو حمله کردند.

دو پایگاه نظامی مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفت+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از رویترز، صبح امروز سه انفجار در نزدیکی موگادیشو پایتخت سومالی به وقوع پیوست.

شاهدان عینی می‌گویند که دو پایگاه نظامی ارتش سومالی در ۱۰۰ کلیومتری جنوب غربی موگادیشو هدف دو حمله انفجاری الشباب قرار گرفته است.

شاهدان عینی تأکید کردند که در انفجار سوم نیز کاروان نیروهای سومالیایی که به سمت دو پایگاه مزبور پس از حمله تروریست‌های الشباب در حرکت بودند، هدف قرار گرفت.

جنبش الشباب یک گروه مسلحانه وابسته به القاعده است و بسیاری از عملیات‌های تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر شده است را پایه ریزی کرده است.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات قرار دارد.

این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ میلادی شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در سومالی در اشغال خود دارد.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو حمله کرده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا انجام داده‌ است.

اسفندماه گذشته ۵۲ نفر از شبه نظامیان الشباب از جمله دو فرمانده این گروه بدست نیروهای ارتش سومالی کشته شدند.

ترامپ  رییس جمهوری سابق آمریکا در ماه‌های آخر تصدی ریاست جمهوری خود دستور داد ۷۰۰ سرباز آمریکایی حاضر در سومالی از این کشور خارج شوند.

گفته می‌شود این نیروها برای کمک به نیروهای امنیتی محلی در نبرد با الشباب وابسته به القاعده و وابسته محلی داعش در سومالی حضور داشتند.

در آن زمان پنتاگون اصرار داشت که دستور ترامپ برای تغییر سیاست آمریکا نبوده و فرماندهی آفریقای ایالات متحده اعلام کرد که نیروها قادر به حمله به الشباب در زمان و مکان انتخابی جدید هستند.

در حالی که ترامپ این اقدام را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای پایان دادن به "جنگهای بی پایان" معرفی می‌کرد اما در همان زمان بیشتر نیروهای آمریکایی که سومالی را ترک کردند به سایر کشورهای اطراف مانند کنیا و جیبوتی منتقل شدند و به انجام عملیات در داخل سومالی ادامه دادند.

کریستوفر مایر دستیار وزیر دفاع آمریکا  در امور عملیات ویژه و درگیری های کم شدت پنجشنبه ششم فروردین به کمیته خدمات مسلح مجلس سنا گفت که تصمیم ترامپ از نظر هزینه و اثر بخشی احتمالاً دارای جنبه‌های منفی قابل توجهی بود.


ت ت
کدخبر: 11823 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها