توضیحات مهم معاون وزیر خارجه روسیه درباره فروش پهپاد ایرانی به روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تایید امیرعبداللهیان مبنی بر فروش پهپاد به روسیه و حضور نیروهای ایرانی در کریمه برای کمک به روسیه گفت: در ابتدا باید بگویم ما با یکدیگر در سازمان ملل متحد به صراحت و واضح روشن کردیم که ارتباط خاصی در این زمینه نداریم.

توضیحات مهم معاون وزیر خارجه روسیه درباره فروش پهپاد ایرانی به روسیه

به گزارش خبرنگار منیبان، سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه، در خبرنگاران گفت: ما از روابط دو جانبه خود با ایران بسیار خرسندیم. ما نسبت به گسترش روابط با ایران خوش بین هستیم. من بر این باورم که این ارتباطات به یک واقعیت جهانی در منطقه تبدیل شده است چرا که گسترش این روابط به ضرر هیچ کشوری نیست. این روابط نشست نشان می دهد کسانی که به قوانین منشور ملل متحد پایبند هستند مخالف یکجانبه گرایی هستند.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به تایید امیرعبداللهیان مبنی بر فروش پهپاد به روسیه و حضور نیروهای ایرانی در کریمه برای کمک به روسیه گفت: در ابتدا باید بگویم ما با یکدیگر در سازمان ملل متحد به صراحت و واضح روشن کردیم که ارتباط خاصی در این زمینه نداریم. ما روابط متداول داریم و در زمینه روابط نظامی همکاری می کنیم. این حق طبیعی ما به عنوان دو‌ کشور مستقل است تا با یکدیگر در حوزه های مختلف مورد علاقه همکاری کنیم. ما بر این باوریم اینگونه روابط کاملا طبیعی هست و با احترام به تمامی قوانین و بین المللی انجام می شود. این روابط دو جانبه بسیار مهم هستند. این تلاش ها برای تخریب همکاری های این چنینی میان دو کشور مستقل کاملا غیرقابل پذیرش است. سازمان ملل باید توجه بیشتری به دخالت امریکا در امور کشورهای مستقل از جمله افغانستان داشته باشد. شرایط بی ثباتی را در افغانستان به واسطه این حضور و دخالت ها مشاهده می کنیم. ما بر این باوریم تلاش ها برای تخریب روابط ایران و‌ روسیه انجام می شود. قطعا این تخریب ها ادامه خواهد داشت.


ت ت
کدخبر: 119523 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها