آیت‌الله صدیقی: افرادی که نفوس خبیثه دارند فحش و ناسزا می‌گویند

امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از نمونه های شجره طیبه است که روز به روز در حال پیشرفت است و رو به آسمان بالا می‌رود.

آیت‌الله صدیقی: افرادی که نفوس خبیثه دارند فحش و ناسزا می‌گویند

به گزارش مُنیبان؛ آیت‌الله کاظم صدیقی امروز در مراسم عزاداری رحلت شهادت گونه بانوی کرامت در حرم مطهر ایشان، با بیان اینکه بانوی کرامت مادر علم، تقوا و فضیلت بودند، اظهار کرد: ایشان یک شخصیت اکتسابی، عملی و رفتاری داشتند که می تواند الگوی همه انسان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که مردم مانند معادن طلا و نقره هستند و با هم از نظر گوهر تفاوت دارند، گفت: خداوند در سوره مبارکه ابراهیم گوهر پاکان، خوبان و عرشیان را به شجره طیبه مثال زده است که آثار، برکات و ثمرات آنها همه گیر است و در مقابل هم نسبت به طینت‌های خبیث و دل‌های ناپاک هشدار داده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان های پاک از دهانشان کلمات پاک و انسان‌های خبیث از دهانشان کلمات ناپاک بیرون می آید، افزود: دشمنان با استفاده از ابزارهای خود دل‌های پاک برخی از جوانان ما را آلوده کردند و این دل‌های ناپاک در اغتشاشات نه تنها تخریب کردند، آتش زدند و آدم کشتند بلکه از دهانشان هم الفاظ ناپاک بیرون آمد و دامن برخی از دانشگاه‌ها را با الفاظ رکیک آلوده کردند.

وی با بیان اینکه کلمات طیبه ای که بر زبان جاری می شود نشانه دل‌های پاک است و افرادی که نفوس خبیثه دارند فحش و ناسزا و الفاظ نامناسب به زبان جاری می‌کنند، تصریح کرد: خداوند در قران افرادی که گوهر پاک دارد را به درخت پاکیزه‌ای مثال زده که ریشه دارد، در حال رشد است و دیگران از میوه‌ها و برکاتش استفاده می‌کنند.

صدیقی افراد دارای طینت پاک را دارای ریشه های محکم اعتقادی دانست و گفت: این افراد به سادگی ایمانشان را کنار نمی گذارند، دین فروشی نمی کنند و عفت، استقلال و شرفشان را از دست نمی دهند.

وی با بیان اینکه افراد با گوهر وجودی پاک مانند شجره طیبه هر روز جلوه جدیدی از بندگی خدا را دارند و به خدا نزدیک تر می شوند، گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از نمونه های شجره طیبه است که روز به روز در حال پیشرفت است و رو به آسمان بالا می‌رود.

استاد حوزه علمیه نشانه دیگر گوهر پاک و شجره طیبه بودن را خیر رساندن به دیگران دانست و گفت: انسان مؤمن در زمان حیاتش از دیگران دستگیری می کند، به فکر آسایش و آرامش همسایه است و زبانش به دیگران امید و آرامش می دهد و بعد از مرگش هم آثار و موقوفاتی از خود بر جای می گذارد که صدقه جاریه است و خیرش به مؤمنین می رسد.

وی با بیان اینکه گوهر وجودی حضرت معصومه(س) با بقیه انسان ها فرق دارد، افزود: ایشان مهاجر الی الله بودند و قبل از شهادت برادرشان از مدینه مهاجرت کردند تا دل‌ها را هدایت کنند و پیام دین، قرآن و ولایت را دیار به دیار برسانند و تابلو و راهنمای دین باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت معصومه (س) چشمه علم لدنی بودند و از جوار مضجع شریفشان حوزه های علمیه جوشید و همه جهانیان از ثمرات و برکات این علم بهره مند شدند، گفت: این که در این نظام و انقلاب برخی جوان ها به حجاب و عفت معترض می شوند به خاطر افساد و فریب دشمنان است.


ت ت
کدخبر: 119566 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها