مقام امنیتی افغانستان:

طالبان برای تشدید جنگ آماده می‌شوند

رئیس اداره عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان برای تشدید جنگ و افزایش خشونت آماده می شوند و اراده‌ای برای صلح ندارند.

طالبان برای تشدید جنگ آماده می‌شوند

به گزارش منیبان، مقامات نهادهای امنیتی افغانستان به همراه مشاور امنیت ملی این کشور امروز شنبه با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی از آماده شدن طالبان برای جنگ های بیشتر در این کشور خبر دادند.

«احمدضیاسراج» رئیس اداره امنیت ملی افغانستان در این نشست خبری گفت: طالبان در حال حاضر مشغول جمع‌آوری درآمد حاصل از کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر هستند.

به گفته وی گروه طالبان پس از امضای توافقنامه صلح با آمریکا نه تنها میزان خشونت‌ها را کاهش نداده بلکه آن را  ۲۴ درصد افزایش نیز داده اند.

«حیات‌الله حیات» سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز در این نشست اعلام کرد: حملات طالبان از هم اکنون در برخی استانها و شهرها افزایش یافته و آنها نیز برای پاسخ دهی به حملات آنان آمادگی دارند.

وی افزود: طالبان تلاش می کنند خشونت‌ها را در استانهای ننگرهار، هرات، بلخ و برخی دیگر از شهرهای این کشور شدت بخشند اما به تمام نیروهای دولتی دستور داده شده که جلو حملات آنها را بگیرند.

«ژنرال یاسین ضیا» فرمانده ارتش و سرپرست وزارت دفاع افغانستان هم در این نشست خبری حضور یافت و تأکید کرد که تمام مراکز آموزشی، درمانی و تجهیز طالبان در پاکستان قرار دارد.

وی افزود: پاکستان بارها در نشست های سه جانبه و چهارجانبه حضور طالبان و مراکز آموزشی این گروه را در خاک خود تائید کرده است.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان اما گفت که برخلاف باور برخی‌ها در اهداف و رویکرد این گروه هیچ تغییری بوجود نیامده و بجز جنگ و خشونت از سیاست چیزی نمی دانند.

محب گفت: حامیان طالبان به آنها مشورت نادرست می دهند، ادامه جنگ بجز افغان کشی دستاورد دیگری نخواهد داشت.

مشاور امنیت ملی افغانستان افزود: ریاست جمهوری تنها از دولتی حمایت خواهد کرد که از طریق انتخابات قدرت را بدست آورد. حتی اگر دولت موقت هم باشد، باید برای آن انتخابات برگزار شود و در غیر آن دولت موقت را مردم این کشور نمی پذیرند.

وی در باره نشست صلح ترکیه برای افغانستان گفت: آمادگی‌ها برای این نشست جریان دارد، اما تاکنون هیچ‌ نتیجه‌ ملموسی بدست نیامده است.

محب افزود: هنوز در مورد برنامه، اشتراک کنندگان و تاریخ برگزاری این نشست توافقی صورت نگرفته، اما رایزنی در این باره  ادامه دارد.

ساعتی پس از این نشست خبری، منابعی در احزاب و رسانه های افغانستان اعلام کردند که تاریخ برگزاری نشست صلح ترکیه برای افغانستان در ۱۶ آوریل نهایی شده و زلمی خلیل زاد برای دعوت از رهبران سابق جهادی، احزاب مطرح و سیاستمداران به کابل آمده است و در ساعات اولیه ورود به کابل به دیدار رئیس شورای عالی مصالحه ملی رفته است.

ت ت
کدخبر: 11991 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها