ورود نخستین محموله واکسن کرونا به آذربایجان!+جزییات

جمهوری آذربایجان نخستین محموله واکسن های آسترازنکا در قالب شبکه کواکس (COVAX ) را دریافت کرد.

ورود نخستین محموله واکسن کرونا به آذربایجان!+جزییات

به گزارش منیبان و به نقل از منابع خبری باکو، "روزی گریوس" مدیر کل ارتباطات اتحادیه جهانی برای واکسن ها و ایمن سازی (GAVI ) در دیدار اخیر با "زائور علی اف" رییس موسسه دولتی بیمه درمانی اجباری جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در مرحله نخست ۸۴ دوز واکسن "آسترا زنکا" از کره جنوبی به جمهوری آذربایجان تحویل داده شده است.

 بر اساس توافق حاصله، جمهوری آذربایجان همچنین قرار است ظرف هشت هفته آینده ۲۱۸ هزار و ۷۹۰ دوز واکسن فایزر بیون تک (Pfizer-BioNTech) دریافت کند.

  همچنین برنامه ریزی شده است تا اواخر ماه می (دهه اول خرداد ماه) ۴۳۲ هزار دوز واکسن آسترازنکا به جمهوری آذربایجان تحویل داده شود.

دولت جمهوری آذربایجان یک ماه پیش در قالب مقابله با همه گیری ویروس کرونا، واکسیناسیون شهروندان این کشور با استفاده از واکسن چینی سینوواک (Sinovac) اقدام کرده است و بر همین اساس با این شرکت قرارداد دریافت ۴ میلیون دوز واکسن امضا نمود.

در حال حاضر واکسیانسیون شهروندان بالای ۴۰  سال در جمهوری آذربایجان با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر ادامه دارد و همزمان با آن، برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای از جمله استفاده اجباری از ماسک به کار گرفته شده است.

این در حالی است که شاخص ابتلای روزانه به کووید -۱۹ در یک ماه اخیر در جمهوری آذربایجان در مقایسه با ماه های قبلی همچنین افزایش می یابد.

به گزارش ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا، در ۲۴ ساعت اخیر دو هزار ۳۹۲ مورد ابتلای به کووید -۱۹ در این کشور به ثبت رسیده که بر اثر شیوع این ویروس ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند.

 تا به حال در مجموع ۲۶۸ هزار و ۷۱۴ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۴۰ هزار و ۸۷۰ نفر از آنها درمان شده و سه هزار و ۶۴۸ نفر نیز تاکنون نیز جان باختند.

با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلای روزانه به کووید -۱۹ در جمهوری آذربایجان، هیات دولت این کشور ۱۹ مارس (برابر ۲۹ اسفند ماه گذشته) تصمیم گرفت اعمال قرنطینه برای مقابله با  ویروس کرونا در سراسر این کشور را تا اول ماه ژوئن ( ۱۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ ) تمدید کند.

 هیات دولت جمهوری آذربایجان با اشاره به این که این تصمیم در رابطه با مقابله موثر با شیوع ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان اتخاذ شده، اعلام کرد: در قالب این اقدام، برخی محدودیت های قرنطینه ای به کار گرفته می شود.

دولت جمهوری آذربایجان در راستای مقابله با همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹ » مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را بسته است، ولی این محدودیت‌ها شامل حمل و نقل ترانزیتی نمی‌شود.


ت ت
کدخبر: 12157 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها