در سودان؛

۱۸ نفر بر اثر درگیری های قبیله‌ای کشته شدند!+جزییات

منابع بیمارستانی در سودان از کشته شدن حداقل ۱۸ نفر و زخمی شدن ۵۴ نفر بر اثر درگیری های قبیله ای در شهر « الجنینة » در غرب این کشور خبر دادند.

۱۸ نفر بر اثر درگیری های قبیله‌ای کشته شدند!+جزییات

به گزارش منیبان، خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) به نقل از این منابع اضافه کرد: درگیری‌ها از دیروز (یکشنبه) بین ستیزه جویان و اعضای قبیله «مسالیت» آغاز شد و صبح امروز در سراسر شهر   «الجنینة» گسترش یافت.  

کمیته پزشکان سودان در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت آمار جانباختگان این درگیری‌ها را ۱۸ نفر و شمار مجروحان را ۵۴ نفر اعلام کرد و افزود:   مجروحان و مصدومان در بیمارستان آموزشی الجنینة تحت مراقبت‌های پزشکی هستند. 

در همین حال شعبه کمیته پزشکان سودان در غرب دارفور زمان آغاز درگیری‌ها را از روز شنبه تا صبح دیروز (یکشنبه) اعلام کرده است. 

براساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۰۳، جنگ در دارفور بین نیروهای طرفدار دولت و اقلیت های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر و آوارگی بیش از ۲.۵ میلیون تن شده است.

دولت انتقالی پس از سرنگونی «عمر البشیر»، رئیس جمهوری مستبد سودان پس از ماه ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.

ت ت
کدخبر: 12467 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها