رئیسی باید بدون مانع بین مردم کردستان حضور می‌یافت

مدیر مجموعه رسانه‌ای اعتماد نوشت: انتظار بود رئیسی به شکل غیرگزینشی و بدون مانع بین مردم کردستان حضور می‌یافت.

رئیسی باید بدون مانع بین مردم کردستان حضور می‌یافت

به گزارش منیبان، «چند نکته درباره سفر آقای رئیسی به کردستان» عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد به قلم الیاس حضرتی است که در آن آمده: سفرهای استانی رییس‌جمهور اصولا و به ذات، کار پسندیده‌ای‌است حتی اگر بسیاری از دوستان و هم‌طیفان فکری و جناحی بنده با آن مخالفت داشته باشند و آن را تبلیغاتی و بی‌نتیجه و سطحی بپندارند. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفرهای استانی خروج از کانالیزه شدن است. در تاریخ و در جهان هم وجود داشته است که رهبران یا روسای جمهور، به شکلی بسیار نامحسوس کانالیزه می‌شوند یعنی فقط از مسیرهای خاص به آنها خبرها داده می‌شود و مطالب رسانه‌ها هم حتی گزینشی در قالب بولتن‌هایی به آنها ارایه می‌شود.

سفرهای استانی تکمیل‌کننده فعالیت رسانه‌های آزاد است. تجربه رودررو با مردم و شنیدن مصائب زندگی و معضلات‌شان دستاوردی دوسویه دارد. این دیدارها هم به مردم یادآوری می‌کند که رییس‌جمهور خادم آنهاست و هم به رییس‌جمهور یادآوری می‌کند که مردم فقط قشرهای تریبون‌دار نیستند. با اوصافی که ذکر شد، نفس سفرهای استانی مقامات اجرایی بالاخص رییس‌جمهور درخور توجه است و در این دوره خاص، این سفر خاص به مراتب اولی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

علاوه بر اهمیت افتتاح پروژه آبرسانی به مناطق کم‌آب که در نوع خود خوب و به ‌موقع بود، انتظار می‌رفت ایشان در بین مردم به شکلی غیر گزینشی و با هدف شنیدن خواسته‌های بحق‌شان بدون هیچ مانعی، ولو که توام با خشم و رنجدیدگی و زبان تند باشد حضور به هم ‌می‌رسانید و با صبوری و سینه فراخ گوش جان می‌سپرد و خیلی فوری با دستور صریح و اقدامات عاجل درصدد دلجویی از آسیب‌دیدگان حوادث اخیر برآمده و پیشنهاد چهارگانه هیات اعزامی رهبری به سیستان را در کردستان هم پیاده و اجرا می‌کرد، تا این سفر حالت تشریفاتی و صوری به خود نگیرد.

ای کاش جناب رییسی در همین سفر انتصاب مدیران بومی کرد اهل سنت را در دستور قرار می‌داد که جزو خواسته‌های بحق این مناطق است و در قدم بعدی امکان حضور اهل سنت در قدرت در سطحی ملی هم فراهم شود. 

جا دارد ایشان بلافاصله دستور اعزام هیاتی اجرایی متشکل از بازرگانان و تولید‌کنندگان و کارآفرینان خصوصی، خصولتی و دولتی را به کردستان صادر کند تا فضایی برای سرمایه‌گذاری که در دل خود اشتغالزایی را هم دارد فراهم شود و همچنین هیات مذکور گزارش پیشرفت را مستقیما به شخص رییس‌جمهور یا معاون اول اعلام کنند.

و در وهله آخر کمیته‌ای با ریاست معاون اول ترتیب دهد که با برنامه‌ریزی بخش دیگری از خواسته‌های مردم عزیز کردستان که تقویت زیرساخت‌های توسعه و گسترش ظرفیت‌های مادی و معنوی نظام اقتصادی- اجتماعی به جبران کاستی‌ها و کمبود سرمایه‌گذاری در گذشته با رویکرد تبعیض مثبت است را در میان‌مدت انجام و بخش دیگر که تعریف یا بازتعریف سیاست‌های استراتژیک نظام سیاسی در خصوص چرایی و چگونگی توسعه در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی با نگاهی غیرامنیتی در این مناطق را با برنامه‌ریزی دقیق در بلندمدت به سرانجام رساند و با نگاه ویژه موانع احتمالی را سریعا رفع کند.

ما به عنوان رسانه، آمادگی بازتاب شفاف و واقعی پیشرفت‌های احتمالی در این مناطق را نیز خواهیم داشت و در صورت تعلل و دیرکرد مدیران، نقدهای برّایی را منتشر خواهیم کرد.

امیدوارم این سفر شروع دوباره و پرانگیزه‌ای برای شخص رییس‌جمهور در راستای برقراری ارتباط با طیف وسیع و متنوع اقشار جامعه ایران باشد تا با شناسایی دقیق و واقعی مطالبات بتواند از حجم نارضایتی‌ها بکاهد.

ت ت
کدخبر: 124786 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها