هفته آینده جلسه رای اعتماد بذرپاش برگزار می‌شود/ درباره ناآرامی‌ها در مجلس چه گفته شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: نکته مهمی که در جلسه دولت و مجلس گفته شد این بود که بهترین راه مقابله با ناآرامی‌ها توجه به دغدغه مردم در حوزه اقتصاد و معیشت است.

هفته آینده جلسه رای اعتماد بذرپاش برگزار می‌شود/ درباره ناآرامی‌ها در مجلس چه گفته شد

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در جمع خبرنگاران درباره محور جلسه امروز نمایندگان با رئیس جمهور گفت: از ابتدای مجلس یازدهم جلسات متعددی را با اعضای دولت سیزدهم داشتیم و علاوه بر جلسات متعدد با وزرا تلاش می‌کنیم اعضای دولت را به صحن مجلس بیاوریم. در جلسه امروز درباره موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مواردی مطرح شد. در جلسه امروز علاوه بر روسای قوای مجریه و مقننه از طرف دولت وزرای اطلاعات، صمت، بهداشت، معاون اجرایی و مسئول برنامه و بودجه حضور داشتند.

او افزود: درباره شاخص‌های حوزه صنعت و آخرین وضعیت برنامه هفتم و لایحه بودجه سال آینده مباحثی مطرح شد. در این جلسه رئیسی گفت دولت و مجلس خادمان ملت هستند که باید با هم همکاری کنند. او همچنین درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ و مواردی که نمایندگان باید به آن توجه کنند مواردی را مطرح کرد.

موسوی ادامه داد: روسای کمیسیون‌ها و ۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوعاتی را عنوان کردند که محورها درباره وضعیت اقتصادی مردم، تنش آبی، نتیجه سفرهای استانی و به کار گیری مدیران متعهد بود. همچنین نقاط ضعف و قوت وضعیت موجود را برشمردند. نکته مهمی که در جلسه دولت و مجلس گفته شد این بود که بهترین راه مقابله با ناآرامی‌ها توجه به دغدغه مردم در حوزه اقتصاد و معیشت است. علاوه براین گفته شد که مردم پایبند به انقلاب هستند و دشمن در جنگی که به راه انداخت شکست خورد اما این به معنای نبودن اعتراض نسبت به عملکرد مسئولین نیست. 

او درباره زمان ارائه لایحه بودجه تصریح کرد: شاخص‌ها رو به رشد است و در سال آینده شاخص‌ها رو به بهبود خواهد رفت. تصمیم و تاکید دولت و مجلس بر این است که لایحه بودجه سال آینده به نحوی تنظیم شود که عدالت مدنظر قرار بگیرد و برنامه هفتم که محصول مشترک دولت و مجلس خواهد بود بعد از بودجه تهیه و تدوین خواهد شد.

موسوی در پاسخ به مُنیبان مبنی بر اینکه در جلسه امروز دولت و مجلس درباره وزیر راه چه مواردی مطرح شد؟ اظهار کرد: در این جلسه درباره وزیر راه بحثی مطرح نشد اما در مجموع به نظر می‌رسد پیشنهاد دولت درباره وزیر پیشنهادی امروز وصول شود و هفته آینده جلسه رأی اعتماد به مهرداد بذرپاش برگزار شود.

ت ت
کدخبر: 125026 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها