توضیحات میرسلیم در خصوص مصاحبه اش با منیبان: قوه قضائیه تعیین می‌کند احکام چه زمانی اجرا شوند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: شایسته است که پرونده­‌ها هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود؛ البته اینکه صدور و اجرای حکمی سریع­تر صورت گیرد یا دیرتر، مسلّماً تکلیفش با قوه قضائیه است.

توضیحات میرسلیم در خصوص مصاحبه اش با منیبان: قوه قضائیه تعیین می‌کند احکام چه زمانی اجرا شوند

پس از مصاحبه مصطفی میرسلیم با منیبان و واکنش های متفاوت نسبت به اظهارات این نماینده مجلس در خصوص اعدام ها ( اینجا ) حالا او در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان توضیحاتی در خصوص آن اظهارات ارائه کرده است.

مصطفی میرسلیم در گفتگوی جدید خود با خبرنگار منیبان، با اشاره به اظهارات اخیر خود اعدام عوامل ناآرامی‌ها گفت: این ها خیلی روشن است. عده ای در این آشوب ها مبادرت به جرائم وقیحانه­‌ای کرده‌­اند که منجر به مجروح ­شدن افرادی و کشته­ شدن بعضی و تخریب اموال عمومی و خصوصی شده است. وقتی کشور مواجه با مسائلی می­‌شود که موجب برهم زدن امنیت است تقریباً از منظر قضائی تکلیف روشن است و این دستگاه طبق آیین‌­نامه­‌ای بررسی­‌های خود را انجام دهد که به­ طور عادی باید مراحلی را طی کند  و بررسی­‌هایی صورت بگیرد تا برایشان محرز شود که چنان جرمی در چه زمینه­‌ای و یا محدوده‌­ای بوده و بعد حکم صادر شود و  البته این پروسه مقداری طول می­‌کشد که کاملاً تخصصی است.

او افزود: اما وقتی که حکم محاربه‌­ای صادر شود از آن مقوله­‌هایی است که اگر بخواهیم از منظر بازدارندگی به آن بنگریم، آن­ هم نسبت به کسانی که شاید در همان زمینه فعالیت مجرمانه می­‌کنند، رسیدگی بر  عهده قوه قضائیه است که با دقت بیشتر و عمیق­‌تری مطلب را پیگیری کند. لذا شایسته است که پرونده­‌ها هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود؛ البته اینکه صدور و اجرای حکمی سریع­تر صورت گیرد یا دیرتر، مسلّماً تکلیفش با قوه قضائیه است و اصل مطلب من در مصاحبه قبلی هم ناظر به همین مطلب بوده است؛ به ویژه با توجه به اخلال در امنیت عمومی جامعه. والا در غیر این­صورت مداخله در امور قضا محسوب می‌شود که من در آن ورود نمی‌کنم.

میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: مبادرت به اعدام، ارعاب زن و بچه، لطمه زدن و گرفتار کردن و تخریب اموال، همگی حکمش مشخص است و این را باید قاضی تشخیص بدهد که آیا واقعا این فرد مرتکب آن خلاف و جرم شده یا نشده است و اموری هم که جنبه قضایی دارد قاعدتاً رسیدگی به آن طول می­‌کشد. وقتی کشور با یک سری مسائل امنیتی مواجه است و جامعه را متأثر می­‌کند رَوَند قضائی هر چه کوتاه­‌تر شود، تأثیرگذاری مثبت آن نیز بیشتر است و من صرفاً از این­ منظر یعنی جنبه بازدارندگی اجرای احکام مجازات که از مطالبات مردم است، اظهار نظر کردم.


ت ت
کدخبر: 127278 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها