واکنش امام جمعه زاهدان به شهادت مولوی | دشمن به دنبال آسیب زدن به شیعه و سنی است

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه گفت: دولت با اجرای طرح‌های بزرگی همچون طرح نهضت ملی مسکن و راه، نقش ارزنده‌ای در ایجاد اشتغال در این استان داشته که می‌توان نتایج مثبت این اقدامات را در کسب رتبه سوم اشتغال مشاهده کرد.

واکنش امام جمعه زاهدان به شهادت مولوی | دشمن به دنبال آسیب زدن به شیعه و سنی است

به گزارش منیبان، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان بیان کرد: حوزه و دانشگاه در حقیقت ۲ بال جامعه اسلامی هستند، یعنی اگر جامعه اسلامی ما بخواهد به سعادت برسد نیاز به این دارد که این ۲ نهاد مقدس و تولیدکننده علم در جامعه در کنار همدیگر قرار گیرند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که رویکردش رویکردی دینی است و سیاست جامعه براساس اهداف و آرمان‌های الهی بنیان نهاده شده، ضرورت دارد که حوزه و دانشگاه در کنار هم بتوانند اهداف مادی و معنوی جامعه را تامین کنند، افزود: وقتی این ۲ بال در قرار همدیگر قرار می‌گیرند و مکمل هم می‌شوند، می‌توانند آن اهداف و آرمان‌های الهی جامعه را محقق کنند و این اهداف با برنامه ریزی دقیق، درست و بهنگام محقق خواهد شد.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه گفت: دولت با اجرای طرح‌های بزرگی همچون طرح نهضت ملی مسکن و راه، نقش ارزنده‌ای در ایجاد اشتغال در این استان داشته که می‌توان نتایج مثبت این اقدامات را در کسب رتبه سوم اشتغال مشاهده کرد.

آیت الله محامی افزود: هم‌اینک بیش‌از ۲۰ هزار مسکن شهری با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و ۱۰ هزار مسکن روستایی با متوسط پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد در سیستان و بلوچستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که اجرای این طرح‌ها سبب ایجاد اشغال برای بیش‌از ۲۵ هزار نفر در این استان شده است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: همچنین یکی دیگر از خدمات ارزنده نظام در سیستان و بلوچستان ساخت ۲۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بوده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت پرداختن بومیان استان به مشاغل مناسب گفت: در برخی از طرح‌های در حال ساخت استان مشاهده می‌شود به علت گرایش بعضی از شهروندان استان به مشاغل کاذب نظیر قاچاق سوخت از غیر بومیان استفاده می‌شود که این امر ناشی از تغییر فرهنگ کار است که افراد حاضر نیستند در جایی مشغول بکار شوند که زحمت بیشتر و درآمد کمتر دارد.

امام جمعه زاهدان کسب موفقیت‌ها در حوزه بهداشت و درمان و مدیریت بحران را از دیگر دستاوردهای خدمات نظام عنوان کرد و افزود: مسوولان و دستگاه‌ها از فرصت موجود برای ارائه خدمات به مردم استفاده کنند، چرا که خشنودی پروردگار را بدنبال دارد.

آیت الله محامی با اشاره به ترور شهید مولوی عبدالواحد ریگی امام جماعت مسجد امام حسین(ع) خاش اظهارداشت: دشمنان این مرز و بوم با شهادت مولوی ریگی و حجت السلام شهرکی امام جماعت مسجد مولوی متقیان زاهدان نشان دادند که همچون گذشته از وحدت، اقتدار و پیشرفت نظام واهمه داشته و به هر بهانه‌ای بدنبال صدمه زدن به کشور و جلوگیری از حرکت آن به سمت پیشرفت هستند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دشمنان نظام در مسیر صدمه زدن به اقتدار و وحدت ملی؛ شیعه و سنی نمی‌شناسند و فقط به دنبال اجرای سیاست سوریه سازی در کشور و در نتیجه نابودی زیرساخت‌ها و جلوگیری از پیشرفت کشور هستند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خوشبختانه مردم فهیم و آگاه کشور با پیروی از رهبر معظم انقلاب تمام توطئه بدخواهان نظام را نقش بر آب کرده‌اند و با سکانداری ارزشمند رهبر گرانقدر انقلاب کشور روز به روز در مسیر پیشرفت خود گام بر می‌دارد./ایسنا

ت ت
کدخبر: 127489 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها