نخست وزیر سابق عراق:

شاهد درگیری بین قدرت‌های سلطه گر و ملت‌های تحت استعمار هستیم

نخست وزیر سابق عراق گفت: شاهد درگیری بین قدرت های سلطه گر و ملت های تحت استعمار هستیم.

شاهد درگیری بین قدرت‌های سلطه گر و ملت‌های تحت استعمار هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، عادل المهدی، نخست وزیر سابق عراق در مجمع گفتگوی تهران گفت: باعث افتخار من هست که در این مراسم هستم. ایران در برابر سختگی ها مقاوم است. شاهد درگیری بین قدرت های سلطه گر و ملت های تحت استعمار هستیم. جهان در حال تغییر است و وضعیت دو قطبی جماهیر شوروی و آمریکا از بین رفت. قدرت های غربی توانمندی حل و فصل امور را از دست دادند و‌قدرت های جدید پهپادی موشکی و ماهواره ای سر بر اوردند.

او افزود: آمریکا ۲۹ میلیارد دلار بدهی دارد. به لحاظ تاریخی کشورهای سرمایه دار جایگزین هم شدند که به دلیل خستگی آنها است.

عادل المهدی در ادامه تصریح کرد: جنگ اوکراین نشان داد نظام سلطه برای بازتولید قدرت تلاش می کند. برخلاف تصورات گذشته نفت و گاز به عنوان انرژی های اصلی برای سالهای آتی مشخص شدند به همین دلیل کشورهای سلطه گر چیزهایی که قبلا نمی پذیرفتند را الان پذیرفتند مثل کشور ونزویلا.

نخست وزیر سابق عراق با اشاره به شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: رییس جمهور امریکا ضعف خود را بر ملا کرد وقتی سردار سلیمانی و ابومهندس را به شهادت رساند. تمرکز ما کاهش قدرت نظام سلطه و تعیین جایگزین برای آنها است. ضد دولت های غربی نیستیم اما ضد نظام سلطه هستیم.


ت ت
کدخبر: 128061 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها