رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:

توانایی ساخت بمب اتم را داریم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: آماده ایم به عراق کمک کنیم هرچند قبلا کمک کردیم و جان شهید سلیمانی را در این راه تقدیم کردیم.

توانایی ساخت بمب اتم را داریم

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در مجمع گفتگوی تهران گفت: خوشحالم که در سومین نشست گفتگوی تهران شرکت می کنم. انشاالله این موضوع منجر به کشف حقیقت برای مشکلات خاورمیانه بشود. قبل از اینکه به ایران بیایید، فکر می کردید تهران صحنه جنگ و درگیری است اما می بینید چنین نیست. چرا چنین ادراکاتی برای آنهایی که ایران نیستند پدید می آید؟ به دلیل بمباران خبری است. رسانه های جمعی غربی، شبکه های اجتماعی تحت نفوذ غرب، ورود اسلحه ار نقاط مرزی به کشور و سازماندهی نیروهای تروریستی و ورود آنها به کشور اغتشاشات را رقم زد. البته اعتراض حق هر شهروندی است و ایرانیان باید از ان بهره مند باشند. هیچ کشوری اجازه نمی دهد امنیت آن از بین برود و اغتشاش به وجود بیاید. اغتشاشات را در فرانسه و انگلیس هم دیدیم و اینکه چطور برخورد می کنند. 

او افزود: موضوع ما صرفا داخلی و فشار اقتصادی به دلیل تحریم برای مردم نبود بلکه یک جنگ هیبریدی بود. در ان جنگ سیستم خبری و عملیات تروریستی و هم دستگاه های سیاسی کشورها درگیر بودند و این طراحی را از قبل کرده بو‌دند و منتظر بهانه بودند. فوت مهسا امینی بهانه بدست انها داد.

خرازی با اشاره به برجام تصریح کرد: برجام امضا شد و غربی ها بازهم به تعهدات خود عمل نکردند و امریکا از این توافق خارج شد. امروز از توانایی ساخت بمب برخورداریم اما قصد تولید بمب نداریم. وقتی وزیر خارجه بودم به من می گفتند شما توانایی دارید اما چرا بمب تولید نمی کنید؟ 

او ادامه داد: ما از نظر اعتقادی تولید بمب را راهگشا نمی دانیم. اگر ایران به سمت سلاح هسته ای برود کشورهای منطقه هم می خواهند با کمک دیگران، سلاح هسته ای تولید کنند. امادگی داریم به تعهدات برجامی برگردیم. معضلات حل شده و فقط مسئله پادمان است، امیدواریم این مشکل در سفر اژانس به تهران حل شود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی  همچنین ابراز کرد: آماده ایم به عراق کمک کنیم هرچند قبلا کمک کردیم و جان شهید سلیمانی را در این راه تقدیم کردیم. افغانستان همسایه ماست و بر امنیت ما تاثیر دارد. باید با تروریسم مقابله کنند و از ورود نیروهای بیگانه به خاک افغانستان جلوگیری کنند.

خرازی با تاکید بر مشی صلح‌طلبی ایران خاطرنشان کرد: هیچ وقت به کشوری تجاوز نکردیم و مخالف تجاوز هستیم. کمک به کشورها کردیم و ان هم جزو دستور ما است. در سوریه لبنان و عراق و یمن این کار را کردیم. هر کجا بخواهند در راه استیفای حقوق کشورها کمک کنیم، ما کمک خواهیم کرد. اخیرا رییس جمهور چین به منطقه امد البته از این سفرها استقبال میکنیم. خطایی رخ داد و ورود به مباحث سیاسی و تمامیت ارضی ما شد و سعی کردند این خطا را جبران کنند. اما اینکه ما هم بیاییم راجب وضعیت تایوان نظر بدهیم موجب خرسندی نشد. امیدواریم چنین خطاهایی رخ ندهد. 

خرازی تاکید کرد: جنگ اوکراین از طریق گفتگو باید پایان یابد.


ت ت
کدخبر: 128065 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها