سوال عباس آخوندی از احمد توکلی: جایگاه شورای انقلاب فرهنگی در کجای قانون اساسی است؟

عباس آخوندی از احمد توکلی پرسید: چگونه شما از نهادی که اساسا وجودش خلاف قانون اساسی است انتظار مصوباتی در راستای تحقق عدالت دارید؟

سوال عباس آخوندی از احمد توکلی: جایگاه شورای انقلاب فرهنگی در کجای قانون اساسی است؟

به گزارش منیبان، عباس آخوندی در نامه‌ای خطاب به احمد توکلی که در روزنامه اعتماد منتشر شده نوشت: نامه شما به آقای رییسی درباره مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی که از آن به عنوان لکه ننگی در تاریخ آموزش کشور یاد کرده‌اید را در اعتمادآنلاین مورخ 10/10/1401 دیدم. نخست اجازه دهید که از دو منظر از این بابت به شما سپاس بگویم. نخست اینکه بدون لکنت به موضوعی که به سرنوشت صدها هزار جوان ایرانی از حیث نقض عدالت آموزشی مربوط می‌شود از یک سو و از سوی دیگر موجب شکست فرآیندهای توسعه دانش، رشد آگاهی ملی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود، پرداخته‌اید، بسیار ارزشمند است و منظر دوم آنکه به صورت یک بررسی موردی، شکست شورای انقلاب فرهنگی در دستیابی به اهداف نخستینش را به وضوح ترسیم کرده‌اید و ارزش این دستاورد دوم هر چند ممکن است تبعی باشد و از ابتدا اراده‌ای برای آن نداشته بوده‌اید، از دستاورد نخست کمتر نیست. 

شما گفته‌اید «قرار بود که ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه ساماندهی کنکور، برای دو امر مهم، یعنی «سر و سامان دادن به سهمیه‌های ناعادلانه» و «پاکسازی برنامه‌های آموزشی صدا و سیما از افراد بی‌علم، مفسد و سبک‌سر» باشد؛ اما آنچه به امضای رییس‌جمهور قبلی رساندند و به شما تحویل شد، عاری از هر دوی این مهمات است و اتفاقا در همین مدت، منافع مفسدان آموزشی و افرادی خاص از جمله تاجران کنکور و صاحبان مدارس و دانشگا‌ه‌های غیردولتی را تامین کرده است.» و همچنین اشاره کرده‌اید که «در تاریخ 08/10/1400 جناب آقای دهقان، معاون حقوقی ریاست‌جمهوری، غیرقانونی بودن این مصوبه را رسما اعلام کردند.

 

ت ت
کدخبر: 132252 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها