عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با مُنیبان:

سطح زندگی مردم در حال پس رفت است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می‌گوید: در حال حاضر مجلس به صورت دربست در اختیار دولت است و نشانه‌های زیادی برای آن وجود دارد.

سطح زندگی مردم در حال پس رفت است

احمد علیرضا بیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره شرایط اقتصادی کشور گفت: چه در دوره روحانی و چه در دوره رئیسی مشکل عمده کشور اقتصاد است. بر همین اساس دولت رئیسی باید با برنامه اقتصادی وارد کارزار انتخاباتی می‌شد و اهتمام خودش را هم در بهبود شرایط اقتصادی قرار می‌داد. در حال حاضر عملاً بعد از گذشته بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم فقدان راهبرد اقتصادی برای سامان بخشیدن به وضعیت اقتصادی مشهود است. 

او افزود: در حقیقت بی برنامه بودن دولت را در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم به نحوی که نه تنها کمترین بهبودی در شرایط اقتصادی جامعه صورت نگرفته بلکه شاهد پس‌رفت شرایط زندگی مردم هستیم که علت آن هم این است که برنامه اقتصادی وجود ندارد. تیم اقتصادی دولت به صورت ناهماهنگ عمل می‌کند و فرصت‌های کشور به سرعت در حال از دست رفتن است. از سوی دیگر در حوزه بین‌الملل هم مشکلات عدیده‌ای برای کشور به وجود آمده لذا همه این مسائل دست به دست هم داده و به مراتب شرایط را به بغرنج‌تر می‌کند.

علیرضا بیگی در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر کشمکش دولت و مجلس تصریح کرد: کشمکشی میان دولت و مجلس وجود ندارد. در حال حاضر مجلس به صورت دربست در اختیار دولت است و نشانه‌های زیادی برای آن وجود دارد. به عنوان مثال با وجود اینکه مخالفان موضوعات قابل توجهی را درباره وزیر صمت عنوان می‌کردند که بخش عمده آن مربوط به خودرو بود و جامعه هم از آن متأثر است اما با وجود این رنج جامعه که مجلس هم از آن مطلع بود، رأیی که وزیر صمت در جلسه سوال آورد با رأی روز اول تفاوت چندانی نمی‌کند و به این ترتیب مجلس به ادامه کار وزیر صمت رأی داد و یا بذرپاش که با کمترین تجربه فنی در امور زیرساختی می‌تواند رأی قاطع از مجلس دریافت کند، همگی این موارد نشانه‌های همراهی مجلس با دولت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح ممنوعیت خروج مسئولان خاطرنشان کرد: بنده با طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور موافق نیستم چراکه هرگونه اقدام سلبی حتی در جامعه بین‌الملل هم نشانه وهن به مسئولان و کارگزاران یک نظام محسوب می‌شود و این هم باز نشان‌دهنده یک نوع احساس ناامنی است که به هیچ عنوان سزاوار نیست.

علیرضا بیگی در پایان ضمن تاکید بر اینکه طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور نشانه بی‌اعتمادی به مسئولان است، یادآور شد: در حقیقت طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور احساس ناامنی از جانب مسئولان را تداعی می‌کند.

ت ت
کدخبر: 132598 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها