سید حسن خمینی: آقای هاشمی سردار جنگ است مسخره است حکایت جنگ بدون فرمانده‌اش!/ نسبت به وضع فعلی اعتراض داریم

سید حسن خمینی گفت: آقای هاشمی سردار جنگ است؛ مسخره است حکایت جنگ بدون فرمانده اش.

سید حسن خمینی: آقای هاشمی سردار جنگ است مسخره است حکایت جنگ بدون فرمانده‌اش!/ نسبت به وضع فعلی اعتراض داریم

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، سید حسن خمینی در مراسم ششمین سالگرد رحلت مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: بعد از رحلت پیامبر اسلام، امام علی علیه السلام بنابر شرایط در سکوت محض است و بعد از دفن پیامبر در خانه می‌نشیند، البته مشاوره می‌داد اما در مجموع در کنار نشسته بود. اما صدیقه طاهره نقش دیگری دارد. ایشان در آن زمان فریاد می‌زند و از هر نقطه‌ای برای ورود استفاده می‌کند. اگر علی وظیفه سکوت دارد زهرا وظیفه فریاد دارد. هدف‌ها همیشه یکسان است اما اینکه باید چه کنیم الزاما فرق می‌کند یه این معنی که روش‌ها متفاوت است کما اینکه در زمان امام راحل روش‌ها متفاوت بود.

او افزود: عادل ممکن است صد برابر یک فاسد اشتباه کند اما ائمه عصمت دارند. چهارده معصوم روش‌های متفاوتی داشتند. حسنین یکسان عمل نکردند، قطعاً کار امام حسین راحت‌تر از کار امام حسن مجتبی علیه السلام بوده است. کار امام حسن مجتبی علیه السلام صد برابر از کار امام حسین علیه السلام سخت‌تر بود، ایشان هم می‌توانست برود و یک‌ روزه شهید شود اما در منزل نشست و توسط دوستانش سرزنش می‌شد. بزرگترین دشمنان امام رضا علیه السلام مسلمانان افراطی هستند کما اینکه ایشان چندین بار توسط افراطیونی نظیر زیدیه ترور شدند. آنها می‌گفتند ما انقلابی هستیم و نباید گفتگو کرد اما امام در آن صلح را ترجیح دادند. لذا تعصب بر روش‌ها جهالت محض است. باید به هدف غیرت داشت به این معنی که هدف مقدس است اما روش‌ها متناسب با شرایط زمان تغییر می‌کند.

خمینی با اشاره به زندگی هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی زندگی طولانی با روش‌های مختلف دارد به این معنی که امروز روش دیگری دارد و فردا یک روش دیگر. او وقتی از رفسنجان آمد به منزل مهدی مرعشی رفته که این منزل روبروی منزل امام بود و در آنجا عاشق امام می‌شود و شاگرد ایشان می‌شود. مرحوم هاشمی رفسنجانی در ادامه وارد مبارزات و  گاها مبارزات مسلحانه می‌شود روش او بعضا متفاوت از روش امام بود اما هدف یکسان بود و این را می‌دانستند.‌ مرحوم هاشمی رفسنجانی غیر امام نگفته و تحسین نکرده است.‌ او از روز اول پیروزی انقلاب به عنوان یک از ارکان تصمیم‌گیری امام بود.

او در ادامه اظهار کرد: آیت‌الله وحیدی می‌گوید زمانی وارد جلسه‌ای شدم و دیدم شیخ جوانی آنجا است که هر چه او می‌گوید امام می‌پذیرد، در آن زمان از یکی از حضار پرسیدم که این شیخ جوان کیست و گفتند حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی است. البته در آن زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی انتقاداتی به امام داشت چراکه در هر صورت مشاور ایشان بود اما در مجموع هدف واحد بود. سپس مرحوم هاشمی رفسنجانی فرمانده جنگ می‌شود. اگر قرار است افتخارات جنگ تقسیم شود ابتدا برای شهدا است و سپس به آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌رسد. او در ادامه در اسفندماه سال ۱۳۶۸ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و تبدیل به سردار سازندگی می‌شود.

خمینی هم‌چنین اظهار کرد: مگر می‌شود از افتخارات جنگ بود و یادی از مرحوم هاشمی رفسنجانی نکرد؟ کسی آفتاب را منکر می‌شود خودش را پنهان می‌کند، نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد که شب رحلت مرحوم هاشمی رفسنجانی نامی از ایشان برده نمی‌شود و حرف‌هایی درباره افراد رده دهم نزدیک به او گفته می‌شود. اگر می‌خواهید مردم حرف شما را بپذیرند دنیای آنها را بسازید، عمران و آبادانی کنید. یکی از قوانین الهی این است که وقتی دل مردم خوش نباشد زمین خراب می‌شود کما اینکه وقتی پدری پول ندارد فرزندانش به حرف او گوش نمی‌کنند. عهدنامه میثاق بزرگ ملت‌های اسلامی است امروزه برخی شیپور را از سرگشادش می‌زنند. آن زمان مردم عاشقانه امام را دوست داشتند و عاشقانه فرزندان خود را تقدیم کردند اگر تمام خمینی با ۳ میلیون آمد بر دوش ۹ میلیون رفت. امام یاران با وفایی داشت که یکی از آنها مرحوم هاشمی رفسنجانی بود.

او در پایان یادآور شد: عمق ارادت مرحوم هاشمی رفسنجانی از فضا و اینکه دشمن کجا را هدف قرار می‌گیرد بسیار با اهمیت است. وظیفه همه ما دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی است که نباید گرفتار توجهیات و تحلیل‌ها شویم. مرحوم هاشمی رفسنجانی برای انقلاب تا پای اعدام رفته بود. او یک مروج، مبین و تلاشگر در مسیر انقلاب و جمهوری اسلامی بود. ما به گذشته خود افتخار می‌کنیم نسبت به وضع فعلی اعتراض داریم و نسبت به آینده امیدوار هستیم اگر امید را از ما بگیرند نمی‌توانیم ادامه دهیم.


ت ت
کدخبر: 132938 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها