فرانسه در حال بررسی اعمال تحریم!+جزییات

فرانسه در حال آماده سازی پیشنهادهایی مبنی بر مسدود کردن دارایی و ممنوعیت سفر سیاستمداران لبنانی برای تحریک آنها در جهت تشکیل دولت است.

فرانسه در حال بررسی اعمال تحریم!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم ، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه  روز سه شنبه به نمایندگان مجلس این کشور گفت: پیشنهادات مشخصی درباره تحریم افرادی که منافع عمومی لبنان را به خاطر منافع شخصی خود رها کرده اند، در حال آماده سازی است.

وی افزود: اگر سیاستمداران به مسئولیت های خود عمل نکردند ما نیز در انجام مسئولیت های خود در تحریم این افراد دریغ نخواهیم کرد.

در همین حال دو دیپلمات لبنانی گفتند که تیم لودریان در حال بررسی چگونگی اقدام اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم هایی چون ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی این سیاستمدارن لبنانی است.

رئیس جمهور فرانسه پیشتر نیز در گفت و گو با رادیو «آر.ت.ال» فرانسه از مقامات لبنانی خواسته بود تا با تشکیل دولت جدید، اصلاحات اساسی را تضمین کنند.

در چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، بندر بیروت شاهد انفجار عظیم صدها تن نیترات آمونیوم بود که منجر به کشته شدن بیش از دویست نفر و زخمی شدن هزاران نفر و تخریب قسمت های زیادی از بندر شد و به دنبال آن دولت استعفا کرد و دولت پیشبرد امور اداره کشور را به دست گرفت و هنوز هم دولت رسمی تشکیل نشده است.

سعد الحریری با تصویب پارلمان لبنان و تایید میشل عون رییس جمهوری این کشور ۵ ماه پیش برای چهارمین بار مکلف به تشکیل کابینه شده اما ناظران تاکید دارند آمریکا، فرانسه و سعودی که همچنان مقاومت ضدتروریسم تکفیری و صهیونیستی را مانع تحقق اهداف خود می‌دانند، به حریری اجازه تشکیل دولت جدید را نمی‌دهند.

مشکل اساسی و کنونی لبنان دخالت‌های عربستان، آمریکا و فرانسه در امور داخلی این کشور و پیروی برخی گروه‌های لبنانی وابسته به محور صهیونیستی - تکفیری از جمله «سمیر جعجع» رئیس گروه «نیروهای لبنانی» از سیاست‌ها و راهبردهای ضد مقاومت این محور است.

جریان‌ها و احزاب سیاسی لبنان به ویژه جریان محور مقاومت و رییس جمهوری این کشور در ماه‌های اخیر تلاش‌های خود را بر تشکیل کابینه حریری متمرکز کرده‌اند، ولی وی تاکنون نتوانسته است به دلیل تبعیت از کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه و عربستان دولت لبنان را تشکیل دهد.


ت ت
کدخبر: 13380 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها