اقدام جدید دولت انگلیس در خصوص آقای سفیر!

دولت انگلیس به سفیر میانمار که علیه کودتای نظامی کشورش اعتراض و برکنار شد، اجازه داد تا زمانی که درباره آینده‌اش تصمیم‌گیری می‌کند در این کشور بماند.

اقدام جدید دولت انگلیس در خصوص آقای سفیر!

به گزارش منیبان، یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه به رسانه‌ها گفت: ما شیوه‌ای را که در جریان آن ارتش میانمار در لندن دیروز مانع ورود سفیر این کشور به داخل سفارت شد محکوم می‌کنیم.

وی ضمن تحسین شجاعت «کیاو زوار مین» برای حمایت از ملت میانمار تصریح کرد: ما با توجه به رفتار قلدرمآبانه علیه آقای «مین»، اطمینان حاصل می‌کنیم که ایشان بتواند تا زمانی که درباره آینده‌ای تصمیم‌گیری می‌کند ایمن زندگی کند.

سفیر میانمار دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به دلیل سرپیچی از دستورات وزارت امور خارجه میانمار از کار برکنار شده است.

او در این بیانیه یادآور شده که از زمان وقوع کودتای نظامی در میانمار تلاش کرده تا از طریق رایزنی با سفرای سایر کشورها و شرکت در جلسات گروه‌های اپوزیسیون «راه حلی مسالمت آمیز» برای بحران کشورش پیدا کند.

این دیپلمات میانماری عنوان کرده که «چیت وین» وابسته نظامی سفارت میانمار در لندن، محل این سفارت را اشغال کرده و از دیشب اجازه ورود او به داخل ساختمان را نداده است. "مین" این وضعیت را مشابه کودتای نظامی در میانمار توصیف و عنوان کرد، این اقدام نه تنها توهین به مردم میانمار که به جامعه دمکراتیک بشمار می‌رود.

«کیاو زوار مین» ماه گذشته میلادی ضمن محکوم کردن کودتای نظامی میانمار خواستار آزادی "آنگ سان سوچی" رئیس برکنار شده دولت میانمار شده بود.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت.

از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.


ت ت
کدخبر: 13434 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها