موضع جدید اروپایی‌ها درباره تحریم سپاه

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: سپاه پاسداران پیشاپیش تحت تحریم 4 رژیم حقوقی اتحادیه اروپا قرار دارد این چیزی است که باید آن را به خاطر بسپاریم.

موضع جدید اروپایی‌ها درباره تحریم سپاه

به گزارش منیبان، پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال ایندیپدنت فارسی درخصوص قرارگیری نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی عنوان کرد: از آنجایی که تصمیم پارلمان اروپا تصمیم یک نهاد مستقل اتحادیه اروپا است ما در کمیسیون اروپا امکان زیادی برای اظهارنظر درخصوص آن نداریم؛ البته تصمیم در این‌باره که مربوط به سیاست خارجی است، برعهده دولت‌های عضو می‌باشد که در شورای اروپا درخصوص این مسئله تصمیم خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اما نکته‌ مهمی که باید به خاطر داشته باشیم این است که سپاه پاسداران پیشاپیش تحت تحریم 4 رژیم حقوقی اتحادیه اروپا قرار دارد این چیزی است که باید آن را به خاطر بسپاریم. افراد یا نهادهایی که یا عضو سپاه پاسداران هستند یا با آن ارتباط دارند تحت تحریم‌های حقوقی قرار گرفته‌اند اما وقتی که نهاد در پارلمان به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود، دیگر آن مسئله در سطح اتحادیه اروپا نمی‌باشد چراکه که در ابتدا یکی از کشورهای عضو و مقام‌های دولتی آن باید چنین تصمیمی اتخاد کنند.

استانو تصریح کرد: کمیسیون اروپا در جایگاه یک نهاد پیشاپیش موضع روشن خود را در این‌باره اعلام و رئیس‌ کمیسیون در این خصوص صحبت کرده است اما باز تاکید می‌کنم که برای قرار گرفتن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی در ابتدا به تصمیم مقام‌های رسمی یکی از کشورهای عضو نیاز است.

 

ت ت
کدخبر: 134540 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها